Alighogy megjelent a tisztán elektromos BMW i7, a cég folytatja zászlóshajójának villamosítási programját. Két vadonatúj plug-in hibrid variánst mutatott be a BMW: mindkettő ugyanarra a háromliteres, soros hathengeres blokkra épül, de képességeik nagyban eltérőek.
A kisebbik BMW 750e xDrive fedélzetén 230 kW (313 LE) a benzinmotor csúcsteljesítménye, a maximális forgatónyomaték 450 Nm. Ehhez társul ugyanaz a villanymotor, amely a frissen bemutatott BMW XM-ben is dolgozik: a sebességváltóba integrált, 145 kW (197 LE) teljesítményű egység maximális forgatónyomatéka 280 Nm, de egy elő-áttétel révén 450 Nm-t hajt bele a váltóba. A kombinált rendszerteljesítmény így 360 kW (490 LE), a rendszernyomaték 700 Nm. Az autó 4,8 p alatt gyorsul 0-100 km/órára.
Az új 7-es széria első M modellje, a BMW M760e xDrive az első M-modell, amely plug-in hibrid hajtáslánccal lép piacra. A fent ismertetett villanymotorhoz itt 280 kW (380 LE) teljesítményű, 520 Nm-es kivitelben társul a 3,0 literes, hathengeres benzinmotor. A rendszerteljesítmény 420 kW (571 LE), a kombinált forgatónyomaték eléri a 800 Nm-t. Mindez 4,3 másodperces gyorsulást tesz lehetővé álló helyzetből 100 km/órára.
Mindkét modell 18,7 kWh kapacitású akkumulátorból kapja az áramot. A fedélzeti töltő 7,4 kW-os, a tisztán elektromos hatótávolság az M-modell esetében 77-85 kilométer, a 750e xDrive egy-két kilométerrel tud többet megtenni.
Nem mindenki akar plug-in hibridet vásárolni: nekik készült a klasszikus soros hathengeres dízellel szerelt BMW 740d xDrive. A 210 kW (286 LE) teljesítményű, 650 Nm-es belső égésű motort 13 kW (18 LE) teljesítményű, 200 Nm-es, 48V-os villanymotor támogatja. A mild hibrid hajtáslánc rendszerteljesítménye 220 kW (300 LE), a kombinált forgatónyomatéki csúcs 670 Nm. Az autó 5,8 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára, átlagos üzemanyag-fogyasztása a WLTP norma szerint 6,8 – 6,1 l/100km.