Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az egyes visszahívásokban érintett típusokat, a problémás gyártási időszakot, valamint a hiba vázlatos leírását alább találod. Az itt leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy az autód érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása.

Európai visszahívások 2022. 39. hét

Életveszélyes lehet a duda 1

Peugeot 3008 / 508
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2019.10-12.
DS 7 Crossback
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2019.10-11.
A nagyfeszültségű akkumulátor cellái között feszültségkülönbség fordulhat elő. Ez tüzet okozhat.

Életveszélyes lehet a duda 2

Seat Leon
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2020.07. – 2022.06.
Cupra Leon
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2020.10. – 2022.06.
Baleset esetén a csomagtartóban elhelyezett tárgyak előre lendülve eltörhetik az elválasztó rács rögzítő foglalatát, és sérülést okozhatnak az utasoknak.

Életveszélyes lehet a duda 3

BMW CE 04
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2020.11. – 2022.08.
A kürt lebillenhet tartókonzolján. Ebben a helyzetében akadályozza a kormány elfordítását balra, ami balesetveszélyt idézhet elő.

Életveszélyes lehet a duda 4

Land Rover Range Rover
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2020.09. – 2022.06.
A dízel koromrészecske-szűrő rögzítő konzolja a nem megfelelően meghúzott csavarok miatt leválhat. Ez a megengedettnél nagyobb fizikai terhelésnek teszi ki a kipufogórendszer illesztéseit, ami idővel a kipufogógáz szivárgását eredményezheti a motortérben vagy a fenéklemez alatt. A kontrollálatlanul kiáramló forró gázok kárt vagy tüzet okozhatnak.

Életveszélyes lehet a duda 5

Mercedes-Benz C-osztály (C 300e)
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2021.07-11.
Az üzemanyag-töltőnyílás fedelén feltüntetett abroncsnyomás-értékek nem megfelelőek. Ha az abroncsokat ezeket követve fújják fel, az az abroncsok sérülését, az pedig balesetveszélyt okozhat.