A rezsiválság, illetve a rezsicsökkentés korlátozása, átlagfogyasztáshoz kötése miatt sokan olajfűtés használatával foghatják vissza gázfogyasztásukat, ha rendelkeznek dízelautóval – mutatott rá az érdekes összefüggésre a G7.
Pedig olajjal gyakorlatilag senki sem fűt már Magyarországon, sőt, évek óta nincs forgalomban tüzelőolaj sem, mégis előkerülhetnek a szélesebb körben utoljára az 1990-es években alkalmazott olajkályhák, ugyanis költséghatékonyabb lehet azok üzemeltetése a hatósági áras, literenként 480 forintba kerülő gázolajat használva.
Egy keményseprő tapasztalataira hivatkozva arról ír a gazdasági lap, hogy valóban sok helyen állnak vissza olajfűtésre – megnőtt ugyanis a keménytisztíttatások száma, mivel elengedhetetlen a kályhák használatához.
A G7 szerint ezzel gyakorlatilag fordított olajszűkítés valósulhat meg, amivel a kilencvenes évek egyik hírhedt csalási módszerére, az olajszőkítésre utalnak.
Akkoriban a hatóságok által pirosra színezett, fűtésre használható olajat visszaszínezték sárgára, hogy ne lehessen megkülönböztetni a valódi gázolajtól. Ezáltal az olcsón beszerzett – és kedvezőbb adózású – tüzelőolajat lényeges árréssel adták el üzemanyagként, most pedig ennek a fordítottja van kilátásban: az olcsóbb dízel lehet fűtőanyag.
Hogy ez hogyan néz ki? A mai napig sokan rendelkeznek leszívásra alkalmas berendezéssel, de ha mégsem, nagyjából 5-20 ezer forintból összeállítható. Meglehetősen aprólékos hadművelet, ráadásul előbb van egészségügyi, mint jogi kockázata – a témát nemrégiben körbe is jártuk: