Még könnyebb, még jobb aerodinamikájú, még keményebb  – egy szóval: radikálisabb – kivitelt kapott az Alpine A110. Csak a motorhoz nem nyúltak a fejlesztők, de nem is volt miért.

20 fotó

Elöl a 110 S modellről ismert szénszálas légterelő perem, hátul hosszabban hátra nyúló, módosított szerkezetű diffúzor, fölötte hattyúnyak konzolra szerelt, hátrébb szerelt, laposabb belépő szögű légterelő feszül. Újak a szénszálas oldalsó kötények, a fenéklemez teljesen sík, a zsúfoltan elhelyezett, drága anyagból készített komponenseket pedig a kipufogó végcsövekre 3D nyomtatóval elkészített, duplafalú – ezért külső palástján kevésbé átmelegedő – burkolat óvja a hőterhelésétől.

Összességében a 110 R hátsó tengelyén mért leszorítóerő még a 110 S modellét is meghaladja 29 kg-mal, ugyanakkor 5%-kal csökkent a légellenállás, így a végsebesség minden eddiginél magasabb: 285 km/óra lehet.

Minden eddiginél sportosabb az Alpine újdonsága 6

Ehhez a tempóhoz persze megfelelő futómű is kell: a 110 S modellhez képest 10 mm-rel csökkent a szabad hasmagasság, de a 20 fokozatban állítható lengéscsillapítók jóvoltából még további 10 mm-rel ültethető az autó, ha versenypályán használnánk. A kanyarstabilizátorok elöl 10, hátul 25 százalékkal keményebbek, a rugók előfeszítését elöl-hátul 10%-kal növelték. Egyébként magukat a lengőkarokat is aerodinamikai elemekkel szerelték fel.

A tömegcsökkentés jegyében, a kezes irányíthatóság érdekében szénszálas keréktárcsákat kapott az Alpine A100 R; ezekre Michelin Pilot Sport Cup 2 fél-slick abroncsokat szerelnek, amelyek versenypályán és közúton egyaránt használhatók. Csak ezek az abroncsok akár fél másodpercet hozhatnak kilométerenként a versenypályán.

Minden eddiginél sportosabb az Alpine újdonsága 7

A Brembótól származó fékrendszer minden keréknél 320 mm-es kompozit tárcsákat alkalmaz, ezek hatékonyabb (+20%) hűtéséről speciális légcsatornák gondoskodnak.

A már említett szénszálas elemeken kívül karbon kompozitból készült számos külső elem – az első gépházfedéltől a hátsó szélvédőig – és belső komponens, így a Sabelt kagylóülések váza. Mindkét utas hatpontos biztonsági övet kap, ami egyértelműen pályahasználatra predesztinálja a modellt – ugyanakkor a biztonsági övek bekötésére figyelmeztető jelzés emlékeztet, mint az utcai autókban. A vezető ülése előre és hátra, valamint magasságában szabályozható, az utasét ellenben fixen beépítették.

Minden eddiginél sportosabb az Alpine újdonsága 8

A keréktárcsák 1,5, az ülések 5 kilogrammos megtakarítást hoznak. Az A 110R összességében 34 kilóval könnyebb az A110 S-nél; menetkész tömege 1082 kg. Így nem csoda, hogy az autó annak ellenére 3,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, hogy a hajtáslánc nem változott: az A110 S-ből ismert hangolással 300 lóerőt és 340 Nm-t állít elő az 1,8-as turbómotor. A váltó hétfokozatú duplakuplungos, és természetesen van rajtautomatika. A végsebesség 285 km/óra.

Kiszerelték a kipufogórendszerből a hangerőszabályozó szelepet: az A110 R kizárólag üvöltve tud közlekedni. Ehhez kapcsolódóan üveglap helyett vékony alumínium panel választja el a motorteret az utastértől, csökkentették a motor hangszigetelésének a mértékét, valamint merevítő rudakkal szerelték be az erőforrást, így az utastérben is egészen más zajélményben lehet részünk.

Minden eddiginél sportosabb az Alpine újdonsága 9

Az utastér minden felületét mikroszálas szövetanyag borítja, kilincsek helyett piros szíjakkal húzható be az ajtó. A műszerpark teljes körű telemetriai, diagnosztikai funkciókat kínál, a csomagból a kronográf sem hiányzik. Az autó bevezetésekor kizárólag egyféle kék színben rendelhető: ez megegyezik az Alpine F1-es versenyautójánál használt árnyalattal.