Még könnyebb, még jobb aerodinamikájú, még keményebb  – egy szóval: radikálisabb – kivitelt kapott az Alpine A110. Csak a motorhoz nem nyúltak a fejlesztők, de nem is volt miért.

Minden eddiginél sportosabb az Alpine újdonsága 1

Elöl a 110 S modellről ismert szénszálas légterelő perem, hátul hosszabban hátra nyúló, módosított szerkezetű diffúzor, fölötte hattyúnyak konzolra szerelt, hátrébb szerelt, laposabb belépő szögű légterelő feszül. Újak a szénszálas oldalsó kötények, a fenéklemez teljesen sík, a zsúfoltan elhelyezett, drága anyagból készített komponenseket pedig a kipufogó végcsövekre 3D nyomtatóval elkészített, duplafalú – ezért külső palástján kevésbé átmelegedő – burkolat óvja a hőterhelésétől.

Összességében a 110 R hátsó tengelyén mért leszorítóerő még a 110 S modellét is meghaladja 29 kg-mal, ugyanakkor 5%-kal csökkent a légellenállás, így a végsebesség minden eddiginél magasabb: 285 km/óra lehet.

Minden eddiginél sportosabb az Alpine újdonsága 43

Ehhez a tempóhoz persze megfelelő futómű is kell: a 110 S modellhez képest 10 mm-rel csökkent a szabad hasmagasság, de a 20 fokozatban állítható lengéscsillapítók jóvoltából még további 10 mm-rel ültethető az autó, ha versenypályán használnánk. A kanyarstabilizátorok elöl 10, hátul 25 százalékkal keményebbek, a rugók előfeszítését elöl-hátul 10%-kal növelték. Egyébként magukat a lengőkarokat is aerodinamikai elemekkel szerelték fel.

A tömegcsökkentés jegyében, a kezes irányíthatóság érdekében szénszálas keréktárcsákat kapott az Alpine A100 R; ezekre Michelin Pilot Sport Cup 2 fél-slick abroncsokat szerelnek, amelyek versenypályán és közúton egyaránt használhatók. Csak ezek az abroncsok akár fél másodpercet hozhatnak kilométerenként a versenypályán.

Minden eddiginél sportosabb az Alpine újdonsága 44

A Brembótól származó fékrendszer minden keréknél 320 mm-es kompozit tárcsákat alkalmaz, ezek hatékonyabb (+20%) hűtéséről speciális légcsatornák gondoskodnak.

A már említett szénszálas elemeken kívül karbon kompozitból készült számos külső elem – az első gépházfedéltől a hátsó szélvédőig – és belső komponens, így a Sabelt kagylóülések váza. Mindkét utas hatpontos biztonsági övet kap, ami egyértelműen pályahasználatra predesztinálja a modellt – ugyanakkor a biztonsági övek bekötésére figyelmeztető jelzés emlékeztet, mint az utcai autókban. A vezető ülése előre és hátra, valamint magasságában szabályozható, az utasét ellenben fixen beépítették.

Minden eddiginél sportosabb az Alpine újdonsága 45

A keréktárcsák 1,5, az ülések 5 kilogrammos megtakarítást hoznak. Az A 110R összességében 34 kilóval könnyebb az A110 S-nél; menetkész tömege 1082 kg. Így nem csoda, hogy az autó annak ellenére 3,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, hogy a hajtáslánc nem változott: az A110 S-ből ismert hangolással 300 lóerőt és 340 Nm-t állít elő az 1,8-as turbómotor. A váltó hétfokozatú duplakuplungos, és természetesen van rajtautomatika. A végsebesség 285 km/óra.

Kiszerelték a kipufogórendszerből a hangerőszabályozó szelepet: az A110 R kizárólag üvöltve tud közlekedni. Ehhez kapcsolódóan üveglap helyett vékony alumínium panel választja el a motorteret az utastértől, csökkentették a motor hangszigetelésének a mértékét, valamint merevítő rudakkal szerelték be az erőforrást, így az utastérben is egészen más zajélményben lehet részünk.

Minden eddiginél sportosabb az Alpine újdonsága 46

Az utastér minden felületét mikroszálas szövetanyag borítja, kilincsek helyett piros szíjakkal húzható be az ajtó. A műszerpark teljes körű telemetriai, diagnosztikai funkciókat kínál, a csomagból a kronográf sem hiányzik. Az autó bevezetésekor kizárólag egyféle kék színben rendelhető: ez megegyezik az Alpine F1-es versenyautójánál használt árnyalattal.