Az Audi R8 első generációjából 2011 és 2013 között készült GT verzió. Ez könnyebb volt, erősebb és látványosabb az alapkivitelnél, és mindössze 333 darabot építettek belőle.
A bevált receptet majdnem teljesen pontosan másolja most le az Audi. Az új R8 GT mindezeket tudja, ugyanennyi példányra korlátozzák a szériáját, egyvalamiben azonban eltér az eredetitől: a quattro összkerékhajtású modell helyett a puritánabb (és könnyebb) hátsókerék-hajtású kivitelből építik meg.
Ennél húsz kilogrammal nyom kevesebbet az Audi R8 Coupé V10 GT RWD. A tömegcsökkentésben fontos szerepet játszanak a kifejezetten ide tervezett 20 colos, 10 küllős kovácsolt alumínium keréktárcsák; a kerámia fékrendszer, valamint a Performance felfüggesztés szénszálas kanyarstabilizátorai. Ha már a futómű szóba került, szerszámmal állítható rugóstagok is kérhetők az autóhoz, ha valaki kellően felkészült.
Az 5.2 V10-es motor teljesítményét 570-ről 620 lóerőre emelték – ez utóbbi megegyezik az összkerékhajtású verziók szokásos motorteljesítményével, és egyben minden idők legerősebb hátsókerék-hajtású Audijává teszi az R8 GT-t. Az autó így 3,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a 200 km/órát pedig 10,1 mp alatt éri el. Végsebessége 320 km/óra. Méltó búcsúelőadása tehát a V10-es motornak, amelyet ezt követően nyugdíjba küld az Audi.
Ezért a dinamikáért nem csak a motor felel: az új, hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó módosított áttételekkel és még rövidebb kapcsolási időkkel szolgálja ki a pilótát, így minden fokozatban dinamikusabban gyorsít a GT. Ehhez jön még hozzá az első ízben alkalmazott Torque Rear funkció, amely a menetstabilizáló rendszer segítségével lehetővé teszi, hogy hét fokozatban szabályozzuk a hajtott kerekek túlpörgésének az engedélyezett mértékét.
A zabolátlan viselkedéshez különleges megjelenés társul. Az emblémák, az R8 GT felirat és a számos szénszálas elemből álló aerodinamikai csomag elemei mind fekete kivitelűek. Az R8 GT a rendelhető karosszériaszínek tekintetében is igazodik elődjéhez, matt vagy metálfényű szürkében, illetve piros árnyalatban kérhető.
Az utastér hangulatát a piros-fekete színpár határozza meg. Ahogy annak idején, most is pirosak a biztonsági övek, a padlószőnyegeken és a kagylóüléseken piros-fekete feliratot találunk, az adott modell sorszámát pedig nem a műszerfalon, hanem a váltókart keretező karbonpanelen helyezték el.
Az Audi R8 Coupé V10 GT RWD 2023-tól elérhető a márkakereskedésekben, indulóára 225 ezer euró, azaz 95 millió forint.
Videón is megnéznéd, meghallgatnád az Audi R8 GT-t? Kattints ide!