Az Audi R8 első generációjából 2011 és 2013 között készült GT verzió. Ez könnyebb volt, erősebb és látványosabb az alapkivitelnél, és mindössze 333 darabot építettek belőle.

Megvadítja sportkocsiját az Audi 1

A bevált receptet majdnem teljesen pontosan másolja most le az Audi. Az új R8 GT mindezeket tudja, ugyanennyi példányra korlátozzák a szériáját, egyvalamiben azonban eltér az eredetitől: a quattro összkerékhajtású modell helyett a puritánabb (és könnyebb) hátsókerék-hajtású kivitelből építik meg.

Megvadítja sportkocsiját az Audi 49

Pirosban az alapokat adó Audi R8 Coupé V10 performance RWD, szürkében az Audi R8 Coupé V10 GT RWD

Ennél húsz kilogrammal nyom kevesebbet az Audi R8 Coupé V10 GT RWD. A tömegcsökkentésben fontos szerepet játszanak a kifejezetten ide tervezett 20 colos, 10 küllős kovácsolt alumínium keréktárcsák; a kerámia fékrendszer, valamint a Performance felfüggesztés szénszálas kanyarstabilizátorai. Ha már a futómű szóba került, szerszámmal állítható rugóstagok is kérhetők az autóhoz, ha valaki kellően felkészült.

Megvadítja sportkocsiját az Audi 50

Az 5.2 V10-es motor teljesítményét 570-ről 620 lóerőre emelték – ez utóbbi megegyezik az összkerékhajtású verziók szokásos motorteljesítményével, és egyben minden idők legerősebb hátsókerék-hajtású Audijává teszi az R8 GT-t. Az autó így 3,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a 200 km/órát pedig 10,1 mp alatt éri el. Végsebessége 320 km/óra. Méltó búcsúelőadása tehát a V10-es motornak, amelyet ezt követően nyugdíjba küld az Audi.

Megvadítja sportkocsiját az Audi 51

Ezért a dinamikáért nem csak a motor felel: az új, hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó módosított áttételekkel és még rövidebb kapcsolási időkkel szolgálja ki a pilótát, így minden fokozatban dinamikusabban gyorsít a GT. Ehhez jön még hozzá az első ízben alkalmazott Torque Rear funkció, amely a menetstabilizáló rendszer segítségével lehetővé teszi, hogy hét fokozatban szabályozzuk a hajtott kerekek túlpörgésének az engedélyezett mértékét.

Megvadítja sportkocsiját az Audi 52

A zabolátlan viselkedéshez különleges megjelenés társul. Az emblémák, az R8 GT felirat és a számos szénszálas elemből álló aerodinamikai csomag elemei mind fekete kivitelűek. Az R8 GT a rendelhető karosszériaszínek tekintetében is igazodik elődjéhez, matt vagy metálfényű szürkében, illetve piros árnyalatban kérhető.

Megvadítja sportkocsiját az Audi 53

Az utastér hangulatát a piros-fekete színpár határozza meg. Ahogy annak idején, most is pirosak a biztonsági övek, a padlószőnyegeken és a kagylóüléseken piros-fekete feliratot találunk, az adott modell sorszámát pedig nem a műszerfalon, hanem a váltókart keretező karbonpanelen helyezték el.

Az Audi R8 Coupé V10 GT RWD 2023-tól elérhető a márkakereskedésekben, indulóára 225 ezer euró, azaz 95 millió forint.

Megvadítja sportkocsiját az Audi 54

Videón is megnéznéd, meghallgatnád az Audi R8 GT-t? Kattints ide!