Ha egy sportos utcai autóból olyan különkiadás készül, amely egy versenyző nevét viseli, joggal feltételezzük, hogy nem csak megjelenésében lesz egyedi a modell. Így van ez a mindössze 32 példányban készülő Alpine A110 R Fernando Alonso limitált széria esetében is: az F1 történetének legtapasztaltabb versenyzője belenyúlt a futómű hangolásába, de alapvetően azért mégis csak esztétikai módosításokról van szó.

Világbajnoki kivitel készül a radikális sportkocsiból 1

A kétszeres Forma-1-es világbajnok tanácsait követve módosították az autó külső és belső megjelenését. Az egyedi mattkék és fekete színvilágot a szériakivitelben nyersen hagyott szénszálas aerodinamikai elemek részleges (karosszériaszínű) festése, a narancssárga féknyergek, a szürke peremű keréktárcsák, valamint az alapértelmezésben az autó több pontján megjelenő francia zászlót sárga-narancssárga-kék trikolorral cserélték – az új árnyalatok Alonso hagyományos színeit tükrözik.

Világbajnoki kivitel készül a radikális sportkocsiból 67

Az utastérben narancssárgák az ajtóbehúzók, valamint a középállásjelző a kormánykeréken. Alonso aláírása, amellyel a bal első fényszóró fölött is találkozhatunk, a műszerfalat és az ülések fejtámaszát is díszíti. A napellenzőbe a versenyző hitvallását jelképező idézetet lézergravíroztak: „Több út is vezet fel a hegy csúcsára.”

Alonso eddig harminckét alkalommal ért el futamgyőzelmet az F1-ben, ezért 32 példány készül az autóból. Mindegyikben sorszámozott plakettet találunk, amelyen az adott sorszámhoz tartozó futamgyőzelem éve, valamint helyszíne is olvasható.

Világbajnoki kivitel készül a radikális sportkocsiból 69

A padlókonzolon sorszámozott plakettet találunk, amely az adott példány sorozatszáma mellett annak a versenypályának a nevét is tartalmazza. A vásárlók emellett Alonso sisakjának aláírt replikáját is megkapják az autó mellé.

Itt láthatod videókon az A110 R-t

Esztétikailag tehát igazán különleges darab az A110 R limitált kiadása, azonban műszakilag is van benne finomság: olyan rugóstagot építettek be az autóba, amelynek keménysége, illetve a szabad hasmagasság egy alátét behelyezésével módosítható. Emellett az előfeszítést eleve 5%-kal megnövelték, így minden helyzetben még feszesebben vezethető az autó, mint az alapját adó, eleve extrém hangolású kupé.

Világbajnoki kivitel készül a radikális sportkocsiból 71