Még idén befejeződik a legendás Ford GT pályafutása, aminek hattyúdala egy különleges, mindössze 20 példányból álló limitált széria lesz, mely GT LM néven fut.

A 660 lóerős, ikerturbós EcoBoost-motorral szerelt, utolsó GT különlegességét többek között az adja, hogy 3D-s nyomtatási eljárással készült a kétcsöves titánkipufogó, illetve több egyedi műszerfali elem is. Ez utóbbihoz a 2016-os kategóriagyőztes Le Mans-i versenyautó főtengelyét használták fel, ami pedig azért kedves a Fordnak, mert a márka ikonikus, 1966-os hármas sikerének 50. évfordulójára készült.

Ütős búcsút kap az egyik legerősebb Ford 1

A szupersportautó-kupé karosszériája szénszálból készült, mely Liquid Silver árnyalatot kapott, kék és vörös díszítéssel, mely az első splitteren, a küszöbökön, a tükrök szárain, a hátsó diffúzoron, valamint a motorháztető lamelláin is megjelent. Sokat hozzátesznek még a külső megjelenéshez a 20 hüvelykes szénszálas kerekek, valamint a Brembo féknyergek is.

A Ford GT története még az 1960-as években vette kezdetét, ami a már említett, 1966-os Le Mans-i 1-2-3-nak köszönhetően valóságos sikertörténetté vált. Ennek ellenére hosszú időre eltűnt a típus, majd 2005-ben feltámasztották, előbb közúti sportautóként, aztán 2016-ban versenyautóként is visszatért.

Ütős búcsút kap az egyik legerősebb Ford 14

2016-ban a Ford 68-as egysége nyerte a GTE Pro géposztályt, így a dobogó tetejére Sébastien Bourdais, Joey Hand és Dirk Müller hármasa állhatott fel – 50 évvel a gyártó legendás összetett győzelme után.

A limitált szériás Ford GT LM leszállítása még idén ősszel elkezdődik, és még 2023 előtt véget is ér. A további részletek kapcsán szűkszavú maradt az amerikai vállalat, de különösebb jóstehetség hiányában is megállapítható, hogy árban minden bizonnyal lehagyja a hagyományos, egyébként 500 ezer dollárba (220 millió forint) kerülő GT-t.