Jövőre lesz 75 éve, hogy a Jaguar bemutatta az XK120-ast, korának leggyorsabb – és minden idők egyik legszebb – autóját. Innentől datálja a cég a sportautók vérvonalát, amely az évtizedek során jó néhány emlékezetes típussal büszkélkedhetett.
A műfaj jelenlegi képviselője, az F-Type 2020-as modellfrissítése után már békében várhatta volna a 2024-től esedékes nyugdíjas éveket, ám a Jaguar időközben úgy döntött, 2025-től nem gyárt több belső égésű motorral szerelt járművet, ezért most még egyszer, utoljára nekidurálja magát a sportautó, és új ünneplőbe öltözik, hogy mindenki szép emlékekkel búcsúztassa a benzinmotorokat.
…azok közül is legfőképpen az 5.0 V8-ast, amely a hátralévő kis időben is elérhető lesz, méghozzá két teljesítményszinten: 450, illetve 575 lóerővel. A harmadik opció a kétliteres, 300 lóerős soros négyhengeres Ingenium motor – a hajtásláncok terén tehát nincs újdonság.
Annál inkább a felszereltségi struktúrában, amelyet a végletekig leegyszerűsített a Jaguar. Megmarad az R-Dynamic, mint alapmodell; és bejön két jubileumi verzió: az F-Type 75, amely a két gyengébbik motorral elérhető, és az F-Type R 75, amely kizárólag a csúcs-V8-assal kapható. Továbbra is kapható kupé és kabrió – ez nem változik.
A két ünnepi modellről minden színt töröltek: a korábban piros, illetve piros-zöld logók feketére, illetve fekete-szürkére váltottak, a keréktárcsák (mostantól minden kivitelen egységesen 20 colos méretben) maguk is fényes fekete színűek, az utastér alapkivitelben kapja a fekete optikai csomagot. Színfoltnak marad a féknyergek sárga színe – már ha az F-Type R 75-höz megrendeljük a karbon-kompozit fékrendszert.
A 75-ös limitált szériák egyébként nem csak monokróm megjelenésük miatt érdekesek: futóművüket módosított komponensekkel és egyedi hangolással tették még feszesebbé (különösen az R verzióét), alapkiépítésben aktív hátsó differenciálmű és adaptív lengéscsillapítók járnak hozzájuk.