Az első generációs Chevrolet Trax a mifelénk Opel Mokkaként ismert konstrukció észak-amerikai átirataként kínált nem kifejezetten vonzó belépést az ügyfeleknek a márka világába. 2023-tól azonban egészen új helyzetet teremt a Chevrolet: nagyobb, tágasabb és főleg sokkal látványosabb modellel folytatja a szériát.
Az új generációs Trax, amelyet három hónapja Kínában Chevrolet Seeker néven már bemutattak, a márka új generációs formanyelvét beszéli. Szemből szögletes és agresszív, profilból sportosan elnyújtott képet mutat, ami elegendő lehet ahhoz, hogy új vevőket csábítson a General Motors alapmárkájához.
Az új Chevy Trax 4537 mm hosszú, 1823 mm széles és 1560 mm magas, tengelytávja 2700 mm. Ez azt jelenti, hogy a teljes hossz 280, a szélesség 50 mm-rel nőtt, a tengelytávot közel 15 centiméterrel nyújtották meg, így jelentősen több hely jut a hátul utazóknak, és bő 10 százalékkal a csomagtartó is tágasabb lett.
A felszereltség terén a hiánytalan minimumra törekedett a gyár, így javítva a modell költséghatékonyságát. Ennek megfelelően felszereltségi szinttől függően 8 vagy 11 colos központi érintőképernyőt, vezeték nélküli okostelefon-integrációt és aktív zajcsillapítást is kapnak az ügyfelek. Minden esetben alapfelszerelés a tempomat, de opciós annak adaptív kivitele; feláras a kulcs nélküli motorindítás, a klímaberendezés digitális szabályozása, vagy a vezeték nélküli telefontöltő. Sehol nem kell fizetni az elektromos parkolófékért, fizetős extra viszont az ülésfűtés és a napfénytető. A fényszórók LED-esek, alapfelszerelés az adaptív távolsági világítás; a keréktárcsák 17 colnál indulnak, és akár 19 colos méretben is kérhetők.
Ennél sokkal lényegesebb, hogy alapfelszerelés a járműveket és gyalogosokat felismerő, automata vészfékező rendszer, valamint a sávban tartó, sávelhagyásra figyelmeztető funkció; a Trax figyelmeztet, ha ráfutásos ütközés fenyeget, és ügyel a követési távolságra. Szintén szériatartozék a tolatókamera, külön rendelhető holttérfelügyelet, a hátulsó keresztirányú forgalmat felügyelő szenzor, illetve a tolatástámogató funkció.
Az észak-amerikai piacokon 2023 tavaszától forgalmazott Chevrolet Trax egyelőre egyetlen motorral lesz elérhető. Az első generációs Traxnál még nagyobb, az új szériánál már kisebb Chevrolet Trailblazerből átvett 1,2 literes, háromhengeres turbómotor pont beleillene az európai trendekbe – nem is csoda, hiszen alapvetően ugyanarról a blokkról van szó, amely az Opel Astra K szériájában is dolgozott annak utolsó éveiben. Ennél szorosabb európai kötődésre azonban ne számítsunk: nincs tudomásunk arról, hogy a Chevrolet visszatérne Európába. A becsült motorteljesítmény 137 LE, a maximális forgatónyomaték 219 Nm, a sebességváltó hatfokozatú automata. A futómű elöl MacPherson rugóstagokat, hátul csatolt hosszlengőkarokat alkalmaz, az elektromos szervó a kormányoszlopra hat.
Alább videón is megtekintheted a 2023-as modellévi Chevrolet Trax szabadidőjárművet. Ha a lejátszás nem indul el automatikusan, kattints a képre.