A Rolls-Royce Spectre világpremierje előtt alig néhány órával mutatta be a Celestiq tanulmány szériakivitelű változatát a Cadillac. A légies képzeteket ébresztő névhez (a latin caelum szó jelentése égbolt, menny, a caelestis annyit tesz, mennybéli, égi) egy, a nyolcvanas évek angol sportautóit nyomokban idéző formaterv és egy fickós hajtáslánc társul.
Ezekhez pedig egy olyan árcédulát kötöttek, amitől csuklani kezd a földi halandó – pedig a Cadillac elképzelései szerint az előirányzott 300 000 dolláros (kb. 126 millió Ft) árnál mindenki jóval többet fog fizetni az autóért. A Celestiq ugyanis mindig egyedi megrendelésre, az ügyfél személyes elvárásait maximálisan figyelembe véve készül majd, pont, mint a legpatinásabb luxusautók.
Mi most foglalkozzunk inkább a műszaki tartalommal, hiszen van bőven: a Cadillac mintegy 300 szabadalmaztatott vagy bejegyzett biztonsági megoldást, hajtástechnológiát, vezetőtámogató funkciót és egyéb mérnöki finomságot épített be az autóba. Ezek többségét egy önálló 48 V-os elektromos hálózat szolgálja ki.
A General Motors Ultium elektromos platformjára épülő modell 111 kWh kapacitású akkumulátorcsomagja két villanymotort táplál. Ezek együtt nagyjából 600 lóerőt és 868 Nm-t adnak le. A hatótávolság 483 km körül alakul, az autó 4 mp körül gyorsul 100 km/órára. A regeneratív fékerő szabályozható, az autó egy pedállal vezetve, a gázt felengedve is állóra fékezhető.
A töltés egyenáramú gyorstöltőről akár 200 kW-tal történhet, ilyenkor 10 perc alatt 127 kilométerre elegendő energiát tud felvenni az autó.
Egy luxusautónak kifinomultnak kell lennie, ezért a Celestiq légrugókat, aktív hátsókerék-kormányzást, adaptív lengéscsillapítást, aktív kanyarstabilizálást, valamint aktív hátsó légterelőt kap. Az elektromos szervokormány változó áttételezésű – ez a rendszer ugyanúgy a márka Blackwing sportmodelljeiről érkezik, mint az adaptív csillapítás. A futómű mind a négy keréknél öt lengőkaros, a keréktárcsák akár 23 colosak lehetnek.
Ami a vázszerkezetet illeti, az akkumulátorcsomag teherviselő elemként van jelen, a karosszériát mindössze hat hatalmas, alumíniumöntvény panel alkotja, míg több mint száz alkatrészt 3D nyomtatóval állítottak elő, a biztonsági övek vezető idomától kezdve számos szerkezeti elemen át az ablakemelő kapcsolókig. Háromszáznál is több elemet pedig fémlemezekből origamiztak a kívánt formára.
A rögzített üvegtető elektronikusan elsötétíthető, ennek mértéke utasonként külön szabályozható. A 7,5 mm vastag üvegpanel minden fokozatában távol tartja az utastértől az infravörös sugarakat, és az oldalüvegekhez hasonlóan ez is zajzáró szerkezetű.
Az autón látható karbonelemek valóban szénszálas kompozitból, a fémfelületek valódi fémből vannak. A karosszériapanelek, a hűtőmaszk, az első csomagtér belső burkolata mind alumíniumból készül; de a lámpák és a csomagtér nyílásának kerete, a küszöbtoldat is fém. A kerékdobon látható istennőalak ugyancsak alumínium, amelybe megvilágított kristályt ültettek.
A Cadillac istennője a világító gyűrűvel körbevett töltőcsatlakozó fölött is megjelenik. Az első és hátsó nappali fények is tájékoztatnak a töltés státuszáról. A közeledő sofőrt köszöntő fényeffektekért oldalanként 800 LED felelős, az adaptív fényszóró 1,3 millió pixelt alkalmaz mindkét oldalon.
Az utastérben high-tech és magas szintű kényeztetés várja az utasokat. A padló természetesen teljesen sík, így mind a négy ülés azonos értékű, maximálisan komfortos ülőalkalmatosság. Ezek állítására virtuális kezelőszervek szolgálnak: gombok, kapcsolók nincsenek. Sőt: kilincs sincs, mivel az ajtókat motor nyitja és zárja. 450 LED-ből kialakított, egyenként változtatható színű világítási zónák, 18 különböző fényanimáció gondoskodik a mennyei hatásról. A fémelemeket kézzel dolgozták ki, ahogy a bőrrel burkolt felületek is iparművész mesterek munkáját dicsérik.
Az infotainment a 2023-ban elvárható szintet hozza. A műszerfalat teljes szélességében egy HD-képernyő tölti ki – pontosabban két kijelző, amelyeket közös üvegpanel mögé rejtettek. Az utas multimédiás tartalmakat is nézhet menet közben, ezeket „digitális paraván” rejti el a vezető szeme elől. A kezelőfelület szintén érintőképernyős: elöl 11, hátul 8 colos monitor szolgál a fűtés, az ülések, a napfénytető, az ajtómozgatás és egyéb funkciók vezérlésére.
Minden hátsó utas előtt 12,6 colos képernyő található, az elsődleges központi monitort a Cadillac istennős logójával díszített, fémből és üvegből készült kontroller vezérli.
A Celestiq az első Cadillac, amely hálózatba kötött külső és belső kamerákat alkalmaz, ami új lehetőségeket nyit nemcsak a lopásvédelem terén, de baleset esetén is. Az infotainment-rendszer beépített Google-funkciókat kapott. Ugyancsak elsőként alkalmaz olyan négyzónás klímaberendezést, amely valójában 33 apró klímazónára bontva szabályozza az utasok környezetének hőmérsékletét. Minden ülés fűtött, hűtött és szellőztetett, a nyaktájra meleg levegőt fújnak.
Az „Ultra Cruise” autonóm vezetési technológia sem hiányzik az autóból, bár ezt egyelőre készenlétben hagyja a gyártó: várhatóan 2024-től kezdik meg – vezeték nélküli szoftverfrissítések formájában – a szükséges funkciók fokozatos aktiválását. Addig is az autó képes beparkolni bármilyen parkolóhelyre, majd kiállni onnan.
Az audiorendszer nem hétköznapi 41 (negyvenegy!) hangszórót alkalmaz, ebből három a külvilágba közvetít. A 38 belső hangfal az AKG gyártmánya, amelyekre 3 külön erősítő összesen harminc csatornán küld jelet. A rendszer térhatású hangzást, zajcsillapítást, beszélgetéssegítést, privát telefonálást és egy sor további akusztikai szolgáltatást kínál.
A Celestiq-et részben kézzel fogják gyártani a General Motors globális műszaki központjában, ahol egyébként korábban soha nem készült sorozatgyártású jármű. A gyártást 81 millió dolláros beruházással tették lehetővé, egyszerre legfeljebb hat autó készülhet a műhelyben. A gyártás 2023 decemberében veszi kezdetét.