Az Euro NCAP 2020-ban nagyot szigorított töréstesztprotokollján – ami persze már rég nem törésteszt, hiszen az autók mechanikus védelmi képességei mellett az elektronikus vezérlésű ütközéselkerülő rendszerek hatékonyságát is vizsgálják.

Elébe ment a pofonnak, taps lett belőle 1

A jelenlegi Volkswagen Golf 2019-ben ötcsillagos eredményt ért el az átfogó vizsgálaton, és bár időközben szigorodtak a feltételek, eredménye csak három év után avult volna el. Ennek ellenére a Volkswagen kipótolta az időközben szükségessé vált védelmi rendszerekkel a típust, és újra levizsgáztatta azt.

Az újratesztelésen korábban sokan elvéreztek, itt azonban egyrészt nem telt el évtizednyi idő a két vizsgálat között, másrészt pont az volt az ismétlés értelme, hogy ehhez hasonló cikkekben hírül adja a sajtó, hogy a Golf a legszigorúbb biztonsági elvárásoknak is megfelel.

Elébe ment a pofonnak, taps lett belőle 24
Elébe ment a pofonnak, taps lett belőle 25

A huszonegy mérés és vizsgálat kétharmadát kellett megismételni – jól mutatja ez, hogy milyen sokat változtak a tesztfeltételek 2019 óta.

A legfontosabb újítás, hogy mostantól alapfelszerelésként kínálja a két első ülés közötti légzsákot a Golf – ezzel együtt is alacsonyabb százalékos értékelést kapott a felnőtt utasvédelemre az autó. A pontvesztést mindenekelőtt a 2020-as szigorítás során bevezetett új frontális teszthelyzetben, a másik autót szimuláló elmozduló, deformálódó akadállyal szemben mutatott, gyenge teljesítmény okozta.

Elébe ment a pofonnak, taps lett belőle 26

2019-ben még nem mérték, ma viszont már pontlevonás jár, ha egy autónak rossz az ütközési kompatibilitása – azaz saját utasait a másik autó kárára óvja –, márpedig a Golffal pont ez történt.

Akadályfelismerő, ütközéselkerülő funkciót már 2019-ben is kínált a Golf, ám azóta megnőtt ennek a részterületnek a hangsúlya, így lehetséges, hogy 2022-ben magasabb pontszámot kapott vezetőtámogatásra az autó.

a videó a hirdetés után indul