Ugyan az árak az egekbe szöktek, és bizonyos kategóriákban jelentősen csökkent a kínálat, továbbra is óriási az igény a használt autókra: január eleje és szeptember vége között összesen 636 399 használt személyautót írtak át, ami 4 százalékkal több 2021 hasonló időszakához képest.

A Das Weltauto közleménye szerint a hazai vásárlók láthatóan keresik az alternatívát a hosszú kiszállítási idejű és rendkívül drága új autókkal szemben, ráadásul a gyenge forint miatt az import sem nyújt megoldást, így a belföldi kocsik jelentik a mozgásteret. A helyzet azonban egyre nehezebb ezen a területen is, mert az autók ára változatlanul emelkedik: a lélektani határnak számító egymillió forint alatt szinte már nincs is autó a piacon, és nem könnyű minőségi darabot találni a legnépszerűbbnek számító 3-5 millió forintos értékhatárban sem, így aki ilyen járművet venne, annak mélyebben a zsebébe kell nyúlnia.

A magasabb árkategóriájú autók esetében azt tapasztalják a Weltautónál, hogy a vásárlók óvatosabbak lettek: amíg májusban szinte tesztvezetés nélkül aláírták az adásvételi szerződést, addig szeptemberben az autóvásárlással kapcsolatos döntés meghozatala több hétig is eltarthatott. Nehezítő tényező, hogy jelentősen emelkedtek a kamatok, így egyre többen döntenek készpénzes vásárlás mellett.

Az év első kilenc hónapjában a magyarok 28 százalékban alsó-középkategóriás autót vettek, 22 százalékban kisautót vásároltak, de keresettek voltak a felső-középkategóriájú modellek, az egyterűek és az SUV-k is. Szeptember végéig legtöbben Opelt, Volkswagent és Suzukit vásároltak. A típusok sorrendjében az Opel Astra áll az élen kilenc hónap után a Suzuki Swift és a Ford Focus előtt, közvetlenül a Volkswagen Golfot és a Passatot megelőzve.

A legtöbb használtautó-átírást Budapesten, Pest megyében és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében regisztrálták, a legkevesebb szerződéskötés Vas, Tolna és Nógrád megyében történt.