Több mint fél éve már annak, hogy testközeli tapasztalatokat szereztünk a Škoda sportos villanyautójával. Az Enyaq Coupé RS iV egyidős magával a kupéval, és egészen mostanáig csak így, csapott hátú crossoverként volt elérhető a Škoda legerősebb elektromos hajtáslánca.

300 lóerős villanyterepjáró a Škodától 1

Ez most változik, de sok újdonság azon kívül, hogy az Enyaq iV szögletesebb, tágasabb karosszériájába építik be a 300 lóerős, 460 Nm-es, két villanymotoros hajtásláncot, nincs.

300 lóerős villanyterepjáró a Škodától 27

A végsebesség 180 km/óra, álló helyzetből 6,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára a nagy (4653 x 1879 x 1605 mm) jármű; a 0,265-ös közeg-ellenállási együttható 500 kilométer feletti maximális elméleti hatótávolságot eredményez. Az akkumulátorcsomag 82 kWh kapacitású, tölteni akár 135 kW-tal lehet, mely esetben 10%-ra merült akkuval 36 perc alatt érjük el a 80%-os töltöttségi szintet. A sztenderd váltóáramú töltő 11 kW-os.

300 lóerős villanyterepjáró a Škodától 28

Érdekes, hogy az újonc nemcsak a normál hajtásláncú Enyaq-oknál alacsonyabb 11 mm-rel, hanem 2 mm-rel az RS kupéverziónál  is mélyebben hordja tetőlemezét. A tengelytáv ugyanúgy 2768 mm, mint a kupénál, a csomagtartó viszont 15 literrel tágasabb, 585 literes, az üléseket lefektetve pedig akár 1710 literre bővíthető.

300 lóerős villanyterepjáró a Škodától 29

  Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV
Hosszúság (mm) 4649 4653 4653
Szélesség (mm) 1879 1879 1879
Magasság (mm) 1616 1605 1607
Tengelytáv (mm) 2765 2768 2768
Csomagtartó (l) 585 585 570

300 lóerős villanyterepjáró a Škodától 30

Alapfelszerelés a 131 LED-del működő, megvilágított hűtőmaszk, a mátrix-LED fényszóró, valamint a LED-es hátsó lámpa. Csak az RS modellhez rendelhető a harsány mambazöld fényezés; további feláras opció az elöl nyitható, hátul fix panoráma-napfénytető.

300 lóerős villanyterepjáró a Škodától 31

Az utastérben háromzónás klímát, indukciós telefontöltőt, fűthető sportüléseket, alumíniumpedálokat és szénszálmintázatú műszerfalborítást kapunk. Feláras opcióként két optikai csomag is rendelkezésre áll, ezek eltérő üléskárpitozást, műszerfal- és kormányborítást kínálnak. A központi érintőképernyő 13 colos, a vezető előtti digitális műszeregység észszerűen szerény, 5,3 colos méretű; fölé virtuális valóságú megjelenítést alkalmazó head-up kijelző rendelhető.  Az audiorendszert a Canton szállítja, 12 hangszóróval.

300 lóerős villanyterepjáró a Škodától 32

Habár sportos modellről van szó, a rendelkezésre álló üzemmódok közül nem hiányzik a fokozott tapadást nyújtó funkció, amely murván vagy havon segíti az előrejutást, legfeljebb 20 km/óra sebességnél.