Teljes LED-es adaptív mátrixfényszórókkal és átdolgozott alsó légbeömlőkkel aktualizálta a Stelvio és a Giulia megjelenését az Alfa Romeo. A lámpatestek hármas belső osztása az egykori Alfa Romeo SZ Zagato stílusát idézve repít vissza a márka hőskorába; az új fénytechnológia vakításmentes, adaptív távolsági világítást biztosít. A csomagot módosított búrájú zárófények, valamint köszöntő és búcsúztató fényműsor teszi teljessé.
Szintén digitálisra váltott a műszerezettség: a klasszikus csövek mélyén mostantól TFT kijelzők tájékoztatnak. Háromféle beállítás kérhető, ezek közül az egyszerűbbek csak középen jelenítenek meg információt, a két szélső szegmens csak a sportos módusokban aktív. A legjobb a klasszikus (Heritage) stílus, amelynél a skála számai talpukkal mindig a műszer középpontja felé fordulnak, mint a régi Alfákban.
Továbbfejlesztették az Alfa Connect szolgáltatást, amelynek szoftvere immár vezeték nélkül frissíthető, számos funkció okostelefonról távvezérelhető. Szervizeseknek és használt autót vásárlóknak fontos újdonság, hogy az alapinformációkat (futásteljesítmény, karbantartások) mostantól blokkláncalapú rendszerben, nem helyettesítő tokenekkel (NFT) kódolva tárolják a felhőben, így nem lehet visszapörgetni az órákat.
A felszereltségi szintek kusza rendszerét leegyszerűsítették, követve a Tonale példáját: mostantól van a belépő Super, ami sportosabbá tehető a Sprint csomaggal, illetve az Ti szint, amihez sportos Veloce csomag kérhető. Ennyi. Illetve mégsem, mert jött egy új kivitel, a Competizione, amely voltaképpen egy feljavított Veloce. Ez sportos tartozékai, piros-fekete belső tere és dögös matt szürke fényezése ellenére bármilyen motorral kérhető, beleértve az új, 160 lóerős kis dízelmotort is, amely kizárólag hátsókerék-hajtással rendelhető.
Kattints ide, ha videón is megnéznéd a megújult Alfa Romeókat.