Az amerikai igazságügyi minisztérium tavaly indította el a vizsgálatot, amelyről eddig nem számoltak be nyilvánosan: a források szerint legalább tizenkét olyan baleset történt, amelyekben a Tesla vezetéstámogató rendszere aktiválódott. A szerencsétlenségek egy része halálos volt – írta a Telex.
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója már 2016-ben is arról beszélt, hogy az Autopilot képességei valószínűleg meghaladják egy emberi sofőr képességeit. A múlt héten pedig azt ígérte, hogy hamarosan kiadják a szoftver továbbfejlesztett változatát, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy „a munkahelyükre, a barátaikhoz vagy vásárolni utazzanak anélkül, hogy hozzáérnének a kormányhoz”.
Ugyanakkor a vállalat kifejezetten arra figyelmeztette a járművezetőket, hogy az Autopilot használata közben is a kormányon kell tartaniuk a kezüket, és meg kell őrizniük az irányítást a kocsi fölött. A technológiát úgy tervezték meg, hogy az segítse a kormányzást, a fékezést, a sebességet és a sávváltást, de funkciói „nem teszik a járművet önjáróvá” – olvasható a vállalat honlapján.
Az ilyen és ehhez hasonló figyelmeztetések megnehezíthetik az igazságügyi minisztérium vizsgálatát. A Reuters írásbeli kérdéseire a Tesla nem válaszolt, és Elon Musk sem reagált még a hírre. Egyelőre a kormányzat részéről sem nyilatkozott senki hivatalosan.