Az eddig kommunikált 2035 körüli határidőt megszigorította, így már 2033-tól tisztán elektromos márkává válik Európában a Volkswagen, árulta el Thomas Schaefer, a cég igazgatója.
A márka 2026-ig tíz új, tisztán elektromos típust készül bevezetni, köztük egy új belépőmodellt, amelyet 25 ezer euró (kb. 10 millió Ft) alatti áron szeretnének értékesíteni. Ez valójában nem egy, hanem két modell lesz: egy ferdehátú, amelyet várhatóan ID.1 néven hoznak forgalomba, és egy crossover, amit minden bizonnyal ID.2-nek fognak hívni.
A bejelentéshez kapcsolódóan a VW vezetője megemlítette, hogy előrébb hozzák az ID.3 faceliftjét: a márka első, kifejezetten elektromos autónak fejlesztett típusa már jövőre megújul. Komoly változásokat ígérnek a minőség, az anyaghasználat, valamint a rendszerstabilitás terén.
Ez utóbbi különösen sarkalatos kérdés: részben az ID-széria szűnni nem akaró szoftverproblémáiba bukott bele ugyanis Herbert Diess, a VW-csoport egykori vezérigazgatója.
A Volkswagen a jövőben gyártási rendszerét is újraszervezi, és közös gyártósoron készíti az eltérő márkákhoz tartozó, de azonos platformra épülő típusait. Ettől az újítástól jelentős megtakarításokra számítanak.
További újdonság, hogy a következő tíz év során a VW-csoport tömegmárkái megritkítják modellkínálatukat, és csak a legfontosabb típusokat hagyják meg a kínálatban. A váltás a VW, SEAT és Škoda márkákat, valamint a haszonjármű-üzletágat érinti. Szintén szabványosítani fogják a platformok között az akkumulátorok belső szerkezetét, illetve formátumát.