A Ford Mustang Shelby GT500 nem egészen egy éve lépett piacra, hogy 770 lóerős, kompresszoros V8-as motorjával tisztázza az erőviszonyokat az izomautók piacán. A Hennessey persze felvette a kesztyűt, és megmutatta a Fordnak, hogy ez is fokozható – de még hogyan!

Embertelen erő tombol ebben a Fordban 1

Az 5,2-es motorra egy nagyobb, 3,8 literes kompresszort szereltek, módosították a beömlőket, újak a nyomócsövek és a befecskendezők, beépítettek egy víz-olaj szeparátort, valamint lecserélték a kábeleket és vezetékeket, ékszíjakat és görgőket.

A dupla kuplungos sebességváltót megerősítették – muszáj volt, mert a motorteljesítmény 58 százalékkal nőtt. A Hennessey Venom 1200 Mustang GT500 motorja a modellnévben sugallt 1200 helyett 1221 lóerős csúcsteljesítményre képes, a maximális forgatónyomaték a gyári 847 helyett 1223 Nm.

Embertelen erő tombol ebben a Fordban 35

A menetdinamikát nem részletezi a Hennessey, de erre nincs is szükség: ennyi erővel gyakorlatilag mindent leigázhatunk az utakon.

Az átépítésre egyéves, 19 ezer kilométeres garanciát vállal a gyártó. A munkáért hajszál híján 60 ezer dollárt, nagyságrendileg 25 millió forintot kérnek – ebben nincs benne a Ford Mustang Shelby GT500 79 ezer dolláros, 33 millió forintos vételára. További ötezer dollárt, azaz 2 millió forintot kérnek a képeinken is látható piros-fekete-fehér fóliázásért, amely  az 1966-os Daytonai 24 órás futamon történelmet írt Ford Mark II GT40 színeit idézi.

Embertelen erő tombol ebben a Fordban 36

A Hennessey mindössze 66 darabot épít az autóból, és ezeket a világ bármely pontjára hajlandó kiszállítani.