A Magyar Autóklub már tavasszal, az útszakasz átalakítási terveinek megjelenésekor felvette a kapcsolatot az önkormányzattal, és részt vett azon a megbeszélésen, ahol a Duna-partok jövője került terítékre. A Magyar Autóklub egyetértett az élhető, zöld város koncepciójával, de elutasította az észak-déli közlekedési folyosóként használt pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszának végleges lezárását.
Az egyeztetésekbe bevonták a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarát, a fuvarozókat képviselő NiT Hungaryt, az Országos Taxis Szövetséget, a Magyar Település- és Területfejlesztők Szövetségét, valamint több független szakembert.
Az október 27-én aláírt nyilatkozat értelmében a résztvevők mindegyike támogatja a pesti alsó rakpart fejlesztését, méghozzá oly módon, hogy Budapest figyelembe veszi a Magyar Autóklub és a nyilatkozatot aláírók javaslatait, illetve vállalja, hogy a pesti alsó rakpart fejlesztése során tekintettel lesz a közlekedési hálózat egészének működésére.
Így első lépésben csak a korszerűsítés azon elemeit valósítja meg, melyek nem befolyásolják a pesti alsó rakpart közúti közlekedési hálózatban betöltött jelenlegi szerepét. Valamennyi partner támogatja továbbá, hogy egyeztetéseket követően forgalomkorlátozással járó tesztidőszakok valósuljanak meg, a hétvégi rakpartnyitások mellett akár a nyári tanítási szünetben vagy hétköznap esténként, a délutáni csúcsforgalom lefutása után.
Mindemellett Budapest – a szervezetekkel közösen kidolgozandó normák alapján – úgynevezett monitoringrendszert állít fel a további próbaidőszakok eredményeinek értékelésére.
A Fővárosi Önkormányzat ígéretet tett, hogy a pesti alsó rakpart felújításának második üteme csak akkor valósul meg, ha a forgalmi tapasztalatok és az egyéb tényezők bizonyítják a közlekedési hálózat működőképességét ebben a formában.