Az ausztrál forgalmazó már szeptemberben értesítette a helyi illetékes hatóságokat arról a hibajelenségről, amelyet bizonyos Suzuki-típusoknál tapasztaltak. Akkor és ott mintegy húszezer autót érintett a probléma, most pedig Európában is sor került a kapcsolódó visszahívásokra.
Ahogy a Magyar Suzuki közleményében írja, „a vákuumszivattyú visszacsapó szelepe (amely a fékrásegítő működéséhez szükséges vákuumot állítja elő) megdagadhat a motorolaj egyes összetevőinek hatására. A megdagadt szelep időlegesen elzárhatja a vákuum útját a fékrásegítő felé. A fékrendszer ebben az esetben is működőképes marad, azonban a vezetőnek nagyobb pedálerőt kell kifejtenie a fék működtetéséhez.”
A jelenség a hazai képviselet tájékoztatása szerint bizonyos „import modellek és egyes korábban gyártott Vitara és SX4 S-Cross modellek esetében” tapasztalható. Évjáratokat nem közölt a Magyar Suzuki; az ausztrál beszámolókban 2016 után gyártott autókat említenek, ez azonban nem biztos, hogy az európai modellekre is érvényes.
A Magyar Suzuki a visszahívási kampányban érintett 66 ezer vásárlónak ingyenesen cseréli a szükséges alkatrészeket, függetlenül attól, hogy a jármű garanciális-e vagy sem.
Szintén szeptemberben Indiában is fékhiba miatt indított visszahívást a Maruti Suzuki, az azonban egy ettől független jelenségre vonatkozott: 2022 augusztusában gyártott Wagon R, Celerio és Ignis modelleknél eltörhet a hátsó fékegység egyik apró alkatrésze. A probléma közel 10 ezer autót érintett.