Az év első öt hónapjában a behozatali számok még rendre jóval a tavalyi értékek felett álltak: május végére a használtautó-import több mint 14 százalékkal múlta felül a tavalyi hasonló értéket.

Júniustól azonban fordulat történt, a nyár kezdete óta a volumenek immár rendre elmaradnak az előző év értékeitől, és október végére az idei előny teljesen elolvadt: tíz hónap adatai alapján az itthon forgalomba kerülő importált autók mennyisége immár egy százalékkal el is marad a tavalyi szinttől – áll a Jóautók.hu közleményében.

Mélypontra zuhant a hazai használtautó-import 1

A portál szerint az év első felében az aktív használtautó-import részben az alkatrészhiánytól szenvedő újautó-piacról átáramló keresletnek volt köszönhető. Azóta azonban ez a beszerzési forrás is jelentősen beszűkült, az új autók hiánya miatt a nyugati piacokon is jelentősen drágultak az elérhető használt járművek, amelyeket ráadásul a magyar vásárlók számára a 400 forint feletti euróárfolyam is tovább drágít.

A következő hónapok problémáját ezzel együtt jelenleg nem a kínálati, hanem a keresleti oldalon látják. A kereskedők a romló feltételek ellenére is képesek behozni autókat, ám a megélhetési és rezsiköltségek egyelőre kiszámíthatatlan mértékű emelkedése miatt a piacon a vásárlói érdeklődés visszaesése tapasztalható.

A Jóautók.hu várakozása szerint a piac újbóli élénkülésére jövő tavaszig várni kell. Ez azt is jelenti, hogy a következő hónapokban tovább stagnál majd a piac. Ezért immár az is esélytelennek látszik, hogy az év egészében a behozott használt autók száma eléri a tavalyi 132 ezres szintet.