Romain Dumas nevét leginkább onnan ismeri a világ, hogy ő tartja az abszolút (és alighanem megdönthetetlen) csúcsot a Pikes Peak hegyi felfutóversenyen, de a Porsche gyári versenyzőjeként rengeteg egyéb sikert is elért már – többek között húsz éve kihagyás nélkül vesz részt minden Le Mans-i 24 órás futamon, ahol eddig két abszolút és egy további kategóriagyőzelmet is elért.
Arra viszont, amit most teljesített, még senki nem vállalkozott: kitalálta ugyanis, hogy felmegy a világ legmagasabb tűzhányójára, a chilei Ojos del Saladóra, méghozzá autóval. Nyilván nem a csúcs volt a cél, de elhatározta, hogy addig megy, amíg a terep- és időjárási viszonyok engedik.
Mások alighanem terepjáróval vágtak volna neki az extrém kalandnak, ő viszont inkább az aktuális Porsche 911-est választotta, persze nem gyári állapotában. A Porsche és Dumas csapata közösen gondolták ki, és valósították meg az átépítést. Először is bukókeretet, szénszálas versenyüléseket és versenyöveket építettek az autókba: ez egyrészt a biztonság, másrészt a tömegcsökkentés miatt volt fontos.
Bár a hétfokozatú, manuális váltó maradt, az első fokozatokat rövidebbre vették, a gázreakciót áthangolták, hogy kis fordulatszámon ne legyen olyan harapós a szériaállapotban meghagyott, hathengeres bokszermotor, amely normál légköri viszonyok mellett 443 lóerőt teljesít, fenn, a hegyen viszont ritkább a levegő, kisebb az oxigéntartalma, így a teljesítménye is csökkent.
A szabad hasmagasságot 350 mm-re növelték, az autó alá portálhidakat szereltek, akárcsak a legkomolyabb offroaderekben. A hűtőt kevésbé sérülékeny helyre költöztették, a fenéklemezt aramidszálas védőburkolattal látták el.
Az autót felszerelték a motorsporthoz kifejlesztett Porsche Warp-Connecter rendszerrel, amely akkor is biztosítja, hogy mind a négy kerék a talajon maradjon, és átvigye a nyomatékot, ha a karosszéria extrém mértékben csavarodik, mert mondjuk átlósan hajt át egy sziklán vagy vízmosáson.
A differenciálművek manuálisan zárhatók, a kormánymű ellenben elektronikus, így erős ütések sem tudnak kárt tenni benne.
A csapat és a két autó mínusz 30 fokban teljesítette a kitűzött feladatot, ez azonban csak egy teszt volt, ami elgondolkodtatja az embert, hogy vajon pontosan milyen feladatra is szánják az autót.