Tudod-e, melyik az a sportág, amelynek világbajnokságában 100 milliós globális nézőközönség előtt tizenkét regionális liga legjobbjai mérik össze egymással képességeiket? Ez a League of Legends, az egyik legrégebbi és legnépszerűbb online multiplayer harci játék, amelynek világbajnoki döntőjét a Mercedes-Benz támogatja. Tavaly különleges gyűrűt kaptak az autógyártótól a bajnokcsapat tagjai, idén egy kicsit nagyvonalúbb a cég, hiszen egy EQS SUV-ot ajánlottak fel a győzteseknek.
Mindettől részben függetlenül mutatta be az autógyártó első tisztán virtuális koncepciójárművét, a Mercedes‑Benz Project SMNR-t, amelynek típusjelzésében a betűszó a bajnokságra – hivatalos nevén Summoner’s Cup – utal.
A Mercedes tervezői úgy döntöttek, ha már virtuális autót terveznek, olyan adottságokkal vértezik fel, amelyek a mi, természetes világunkban nem volnának megvalósíthatók.
Kerekei például nincsenek az autónak, helyettük energiamező biztosítja a haladást és az irányváltást. A mezőgenerátorokat persze úgy alakították ki, hogy azok kerekeket formázzanak, azok agya viszont végtelenbe süllyedő tölcsérként vezet be az autó belsejébe.
Ezt nem kell elképzelnünk, hiszen a Project SMNR vázszerkezete biolumineszcens energiarészecskékből áll, a borítólemezek pedig félig átlátszó anyagból. A szilárd központi mag – a tulajdonképpeni utascella – köré rendeződő struktúra bármilyen alakot képes felvenni – amit a képeken látunk, az csak egy, konkretizált lehetőség a végtelenből.
Az autó üzemanyaga sem mindennapi: a világ több millió League of Legends-játékosának energiája táplálja. Ezeket szimbolizálják a zónamolekulák, amelyek lüktető, képlékeny masszaként jelennek meg az utascella előtti „motortérben”.