Az új modellévre új hajtáslánc-konfigurációkkal, valamint egy ezekhez kapcsolódó, piacfüggő szolgáltatással tolja az előtérbe hálózatról tölthető hibrid modelljeit a Citroën.
Megjelenik a kínálatban egy új, kisebb teljesítményű konnektoros hibrid. Az eddig csak 225 lóerős rendszerteljesítménnyel kínált C5 Aircross mostantól 180 lóerős részben elektromos hajtáslánccal is elérhető. Ezen a teljesítményszinten eddig szimpla benzinmotort kínált a típus, ennek a helyébe lép az új PHEV, amely ugyanúgy nyolcfokozatú automata váltót kap, mint fivére.
A 150 lóerős, 1,6 literes benzinmotort 81 kW-os (110 LE) villanymotorral kombináló hajtáslánc maximális rendszerteljesítménye tehát 180 LE, legnagyobb kombinált forgatónyomatéka 360 Nm. A szabványos CO2-kibocsátás 35 g/km.
A hajtáslánchoz társított 12,4 kWh bruttó, 11,3 kWh nettó kapacitású akkumulátor a WLTP-norma szerint akár 58 kilométeren át tudja tisztán elektromos üzemben mozgatni az autót, legfeljebb 135 km/óra sebességgel. Az akkumulátor 7,4 kW-os fali töltőboxról 105 perc alatt tölthető fel.
A Citroën C5 Aircross másik hibrid újdonsága, hogy a 225 lóerős egység (180 LE benzinmotor + 81 kW villanymotor) mostantól 55 helyett akár 64 emissziómentes kilométert tud megtenni egy feltöltéssel. Ugyanez a változás teszi vonzóbbá a C5 X azonos konfigurációját, ahol 55-ről 63 kilométerre nőtt az elektromos hatótávolság.
Érdekesség, hogy bár mostantól mindkét modell teljesíti az Euro 6.4 emissziós normát, a mérnökök eltérő módon növelték a hatótávolságokat. A C5 Aircross új generációs akkuja az eddigi bruttó 13,2 helyett 14,2 kWh (nettó 12,9 kWh) kapacitású lett, azonos cellaszám (96) mellett. A C5 X esetében ezzel szemben megmaradt a bruttó 12,4 (nettó 11,3) kWh kapacitás, azonban módosították az akkumulátor vezérlését. A C5 Aircross 28, míg a C5 X 27 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. Mindkét autó akkumulátora 120 percnél rövidebb idő alatt tölthető fel 7,4 kW-os töltővel.
A márka harmadik plug-in hibrid újdonsága a Citroën Citizen szolgáltatások. Ez egyrészt megkönnyíti a Free2Move otthoni töltőrendszer telepítését, illetve a Free2Move több mint negyedmillió töltőpontból álló európai hálózatának használatát, másrészt figyelmezteti a vezetőt, ha hanyagolja a jármű töltését, és szimplán öntöltő hibrid üzemmódban használja járművét, harmadrészt a használati jellegről elemzést készít és tájékoztatást ad a flottás ügyfelek számára.
Az új plug-in hibrid Citroën-modellek november elsejétől rendelhetők Európa-szerte.