Gyomaendrődön idén január közepétől március közepéig négy hasonló eset is történt, írja az ügyészség: lakóházak udvaráról és egy cég telephelyéről tűnt el egy-egy Simson.
A városi rendőrök minden bejelentés után gyűjtötték és elemezték az információkat, gyanították, hogy ugyanazok az emberek járhattak minden helyszínen. Munkájuk eredménnyel járt, a negyedik lopás után megszakították a sorozatot, elfogták azt a három férfit, akik a gyanú szerint a különböző helyekről elvitték a kétkerekűket. Párban jártak lopni, egyikük figyelt, míg a másik eltolta a járgányt.
Nem volt nehéz dolguk, mert nyitott kapukat találtak, illetve volt olyan hely is, ahol benne volt az ajtóban a kulcs. A megszerzett motorokat odaadták egyikük testvérének, ő eladta azokat. Az előbbi három férfit lopás, míg a lopott motorokat eladó testvért pénzmosás bűncselekmény elkövetésével gyanúsítja a rendőrség.
Az sem véletlen, hogy pont ilyen típusokat választottak a tolvajok, hiszen a KGST-s járművek nosztalgiafaktora nem csak a Ladák árait lőtte az egekbe. A kétkerekűek között a Simson áremelkedése a legfeltűnőbb. 10-15 éve még a Simson volt a legolcsóbb belépő a kismotorok bütykölős, benzinszagú világába, ma már azonban több százezer forintét cserélnek gazdát ezek a gépek, és a milliós tétel sem ritka.
Jelenleg 74 darab Simson-gyártmányú motor van a legnagyobb hazai használtmotoros-portálon, és az átlagár 400-500 ezer forint. De van három darab, ami bőven egymillió forint felett cserélhet gazdát.
Az egyre emelkedő árak nem csak nálunk jellemzők, Németországban már évek óta pörög a Simson-nosztalgia, amit a hazai piacon sokan felismertek, és a helyileg, olcsóbban megvásárolt darabokat értékesítik külföldön.