A lézeres távolság- és akadályérzékelő rendszerek, azaz LiDAR érzékelők kulcsfontosságúak ahhoz, hogy a járművek nagy távolságból is megbízhatóan és pontosan tudják azonosítani a környezetükben lévő, mozgó és statikus tárgyakat. Hátrányuk azonban, hogy rendkívül sokba kerülnek, illetve látványnak sem szép a – rendszerint a szélvédőkereten elhelyezett – szenzorcsoport.

Az izraeli központú, de globális jelenlétű TriEye ezzel szemben egy olyan rendszert dolgozott ki, amely tizedannyiból képes hasonló teljesítményre, mint a LiDAR.

Az általuk SEDAR-nak (Spectrum Enhanced Detection and Ranging, kb. spektrumnövelt észlelés és távolságmegállapítás) elnevezett rendszer alkotói szerint korszakváltást eredményezhet nem csak a robotikában és az autonóm mobilitásban, de minden olyan területen, ahol fontos, hogy képesek legyünk a környezeti és fényviszonyoktól függetlenül feltérképezni környezetünket.

A vártnál jóval olcsóbbak lehetnek a robotautók 1

A lézeres megvilágítóegységet rövidhullámú infravörös szenzorral társító SEDAR nem csak kompakt, és nagy felbontású képet biztosít, de fejlesztői szerint egyszerűbben integrálható meglévő rendszerekbe, mint a jelenleg választható érzékelők.

A SEDAR szenzorok 200 métert meghaladó hatótávolsággal érzékelnek, ami alkalmassá teszi őket autóipari felhasználásra. A rendszert hivatalosan a januári CES szórakoztatóelektronikai szakkiállításon mutatják be.