„Az új autó a szalonból kitolva már feleannyit sem ér” – volt olyan időszak, amikor ezt a mondást napi szinten lehetett hallani. Manapság ez már nemigen fedi a valóságot, mégis felmerül a kérdés: egy vadonatúj jármű mikor, mennyit veszít az értékéből?

Ez nyilvánvalóan típus- és állapotfüggő is, azonban az iSeeCars kutatása szerint jelenleg a BMW 7-es sorozata tartja a leggyengébben az értékét, abból az első öt év során majdnem 57 százalékot veszítve. A bajorok szedánja mögött nincs sokkal lemaradva a Maserati Ghibli sem, a dobogó legalsó fokára pedig a Jaguar XF ért oda. Az új autók átlagos értékvesztését 33,3 százalékban állapították meg.

Megvan, mely autókkal lehet a legtöbbet bukni 1

A 7-es BMW veszít a legtöbb az értékéből öt év alatt az iSeeCars tanulmánya szerint – a kép illusztráció, rajta a BMW 760i látható.

Öt év alatt a legmagasabb értékromlással bíró autótípusok:

  1. BMW 7-es sorozat: -56,9%
  2. Maserati Ghibli: -56,3%
  3. Jaguar XF: -54,0%
  4. Infiniti QX80: -52,6%
  5. Cadillac Escalade ESV: -52,3%
  6. Mercedes-Benz S-osztály: -51,9%
  7. Lincoln Navigator: -51,9%
  8. Audi A6: -51,5%
  9. Volvo S90: -51,4%
  10. Ford Expedition: -50,7%

Az iSeeCars analitikai kutatása kimutatta, hogy a luxusmárkák sokkal gyorsabban veszítenek az értékükből. Karl Brauer ügyvezető elemző ezt azzal magyarázta, hogy a csúcskategóriás járművek tulajdonságait nem értékelik annyira azok, akik használt autót vásárolnak, míg újonnan sokkal vonzóbbak a modern technológiák, más extrák.

Megvan, mely autókkal lehet a legtöbbet bukni 2

A villanyautók sem jó értékőrzők, azok között pedig a Nissan Leaf mutatói a legrosszabbak – legalábbis az iSeeCars szerint.

Meglehetősen gyatrán őrzik értéküket az elektromos hajtású modellek is. Amortizáció szempontjából a Nissan Leaf áll a legrosszabbul, mely a maga 49,1 százalékával épphogy kiszorult a top10-es listáról. A villanyautók átlagos értékcsökkenését 44,2 százalékra becsülik, ezt a szintet például a Tesla Model S (42,7 százalék) és a Tesla Model X (38,8 százalék) sem éri el.