Hosszú, három hónaposnál is hosszabb kényszerszünet után folytatódott a túraautó-világkupa (WTCR) 2022-es szezonja, ám a bahreini hétvége már a hattyúdal kezdetét jelentette: október közepén ugyanis bejelentették, hogy az év végén – jelenlegi formájában – megszűnik a sorozat.

Bizonytalan helyzetbe került a Zengő Motorsport

Az sem volt biztos, hogy egyáltalán rajthoz állhat ezen a hétvégén a Zengő Motorsport. A magyar csapat kálváriája egy első hallásra igen homályos bejelentéssel indult, melyben közölték, hogy Bahreinben az addig bajnokesélyes Rob Huff helyett az idén tartalékpilóta Boldizs Bence versenyez Nagy Dániel oldalán.

Nem is gördülhetett pályára a magyar páros az első edzésen, a hivatalos indoklás szerint azért, mert akkorra még nem kapták meg a részvételi engedélyt, mivel nem teljesítették a gépátvételt. Vélhetően adminisztratív okok húzódtak ennek hátterében, amiket a második edzésre sikerült megoldani, ugyanis mindkét zengős Cupra elhagyhatta a bokszot.

Több mint egy év után nyert újra Michelisz a WTCR-ben 1

Az is benne volt a pakliban, hogy nem tud rajthoz állni a hétvégén a Zengő Motorsport.

Időközben Zengő Zoltán a csapat Facebook-oldalán vázolta fel, hogy „a gond az én mint Zengő Zoltán álmaival van”. Elmondása szerint tovább nyújtózkodott, mint ameddig a takarója ért, azonban az inflációval és az euró-forint árfolyam alakulásával, illetve ezek extra terheivel már nem tudta tartani a lépést – a kegyelemdöfést pedig a sorozat megszűnésének híre jelentette.

A 2012-es világbajnok Huffnak eközben azt a nehéz döntést is meg kellett hoznia, hogy a világ egyik legnehezebb utcai pályáján, Makaóban megcélozza tizenegyedik győzelmét, így az ázsiai TCR-sorozatban indul egy MG-vel. Ám továbbra is szigorúak a kínai járványügyi szabályok, mivel az országba utazókat változatlanul 10 8 napos karanténra kötelezik. A brit azonban – még ezt is vállalva – inkább biztosra ment.

Mivel a Forma-1-es Bahreini Nagydíjnak is otthont adó helyszínen az endurance-világbajnokság (WEC) betétprogramjaként van jelen, meglehetősen rendhagyó menetrendet követett a WTCR. A szabadedzésekre ugyanis még csütörtökön sor került, ezután az időmérő edzést és az első futamot pénteken, a második versenyt pedig – magyar idő szerint – szombat reggel bonyolították le.

A pénteki kvalifikáción Michelisz Norbert még nem járt ilyen közel ahhoz, hogy 2019-es, bajnoki idénye óta először szerezzen pole-t. Két abszolút – toronymagasan – leggyorsabb szektor után viszont (túlságosan is) elvette a körét, így végül negyedik lett, több mint három és fél tizeddel lemaradva a bajnokságra esélyesebb, egyúttal a rajtelsőséget elcsípő csapattársa, Mikel Azcona mögött. A két Hyundai-pilóta közé még az audis Nathanaël Berthon és a spanyol legfőbb kihívója, a hondás Néstor Girolami fért be.

Michelisz csapatjátékosként is a dobogón

Az első versenynek így is dobogós reményekkel vághatott neki Michelisz, miközben a Zengő Motorsport pilótái bár épphogy kiszorultak a legjobb tízből, biztonsági okokból a felvezető kör végén a bokszutcába gurultak, és a rajt utáni tülekedések megelőzések végett onnan vágtak neki a távnak.

Több mint egy év után nyert újra Michelisz a WTCR-ben 2

Azcona győzelemre váltotta a pole-t, Michelisz pedig hozta a kötelezőt – ezúttal idei első dobogójával együtt.

Azcona az élről indulva egészen a rajt-cél győzelemig menetelt – idei negyedik sikerével tovább növelve az előnyét az összetettben –, Michelisz pedig tisztes, szűk két másodperces távolságból kísérte őt a célba, ám a 38 éves himesházi versenyző így is idei első dobogójának örülhetett. A pódium legalsó fokára a rosszul rajtoló Berthon állhatott fel, miután a Hyundaiokról gyorsan leszakadó Girolami őt sem tudta tartani.

Nem maradt el az első körökben az adok-kapok sem: a rajt után a visszatérő Nick Catsburg ütközött a szabadkártyával bemutatkozó, idei TCR Europe-bajnok Franco Girolamival, majd Tom Coronel taszajtott egy jókorát Tassi Attilán – az argentin újonc és a mókamester holland sem úszta meg büntetés nélkül, manőverüket ugyanis tíz, illetve öt másodperces időbüntetéssel „jutalmazta” a versenyirányítás.

Tassi a történtek ellenére kilencedikként ért célba a Hondával, míg Nagy a 12., Boldizs pedig a 14. helyen látta meg a kockás zászlót.

Újra szólt a magyar himnusz

A szombati, második futamon a Comtoyou Racing pilótái, Mehdi Bennani és Franco Girolami várhatták az első sorból a piros lámpák kialvását. Bár a marokkói a rajtnál megőrizte vezető helyét, a 4-es kanyarban márkatársa, Gilles Magnus mindkettőjüket eltalálta, a belga ki is esett a versenyből.

Az Audik kakaskodásából pedig Michelisz és Catsburg jött ki a legjobban – előbbi egészen a második helyig zárkózott fel, holott csak a hetedik rajtkockát foglalhatta el. A magyar versenyző ezután üldözőbe vette az élen haladó Esteban Guerrierit, az ötödik kör elején, egy bevállalós előzéssel meg is előzte a Münnich Motorsport argentin pilótáját a célegyenes végén.

Michelisz ettől a ponttól fogva megállíthatatlanul menetelt előre, végül egy másodpercet meghagyva az előnyéből nyerte meg a fordított rajtrácsos versenyt, első győzelmét szerezve a tavalyi csehországi forduló óta, a WTCR-ben pedig a nyolcadikat.

Guerrieri a második helyen futott be, míg a harmadik Catsburg lett. Miután Berthon megbüntették pályaelhagyásból származó előnyszerzésért, Azcona végzett negyedikként – a spanyol előnye ezzel 60 pontra hízott az összetett élén, vagyis a szezonzáró hétvégén akár már az időmérő edzésen bajnok lehet, mert 65 pont szerezhető még.

Több mint egy év után nyert újra Michelisz a WTCR-ben 3

Kemény előzés után kényelmesen szerezte idei első WTCR-győzelmét Michelisz.

Nagy Dániel a bokszutcából indulva egészen a 10. helyig küzdött fel magát, a másik Zengő-Cuprával Boldizs Bence pedig mögötte futott be. Tassi a verseny eleji tülekedések áldozata lett, így nem fejezte be a versenyt.

Egyetlen hétvége van még hátra a bajnokságból, melyet két hét múlva, Szaúd-Arábiában rendeznek – a Forma-1-ból is ismert dzsiddai pálya rövidített nyomvonalán.