Az USA egyik legnagyobb elektromosenergia-szolgáltatója, a TVA (Tennessee Valley Authority) elhatározta, hogy 2030-ra tisztán elektromossá teszi személyjármű-flottáját. Kérdés persze, hogy a villanyautók alkalmasak-e a cég speciális feladatainak a kiszolgálására, ezért most a Volkswagennel közösen egyéves kísérleti programot indítottak útjára, amiben ID.4 crossovereket tesztelnek.
Ennek a programnak a keretében született meg az a mobil drónállomás, amely elvileg különböző felügyeleti és mentési tevékenységek támogatására szolgál, a gyakorlatban pedig jó apropót teremtett a Volkswagen számára, hogy a SEMA tuningipari szakkiállításon bemutassa elektromos járművét (amely aztán ott el is nyerte a legjobban tuningolható villanyautó címét.)
Az ID.4 EV Drone Command koncepció csomagtartójában egyedi tárolórendszert, a ledöntött hátsó ülés helyén pedig hordozható generátort helyeztek el, amely jelen esetben nem saját áramfejlesztőről, hanem a jármű nagyfeszültségű akkumulátoráról biztosítja a különböző elektronikus eszközök működtetését, a drón akkumulátorainak feltöltését.
A repülő szerkezet indítására és landolására szolgáló platformot a tetőcsomagtartón alakították ki, amelyhez oldalirányban kihúzható árnyékoló csatlakozik. A megnövelt nyomtávú futóművet az utcainál kisebb, 18 colos kerekekkel, vegyes használatú abroncsokkal, valamint a megnövelt terheléshez igazított, állítható rugóstagokkal szerelték fel.
A csomagot megkülönböztető és figyelmeztető fényjelzések, a terep megvilágítására szolgáló reflektorok, az elakadt jármű kiszabadítására szolgáló trepnik, valamint tűzoltó készülék teszik teljessé. A navigálást széles látószögű digitális visszapillantó tükör segíti. Az autót sárfogókkal, defektjavító helyett pótkerékkel, munkaruha-akasztókkal, valamint strapabíró, vízálló padlószőnyegekkel szerelték fel.
Az alábbi videón működés közben is megtekintheted a Volkswagen drónplatform-tanulmányainak részleteit. Ha nem indul el automatikusan a lejátszás, kattints a képre!