Lassan egy éve annak, hogy megjelent hazánkban a Dongfeng Motor, ami olyasmi, mintha azt mondanánk, jelen van nálunk a General Motors. A kínai autóipar harmadik legnagyobb gyártója ugyanis féltucatnyi márkával képviselteti magát szerte a világban, amelyeket ráadásul nemzetközi piacain többé-kevésbé szabadon kezel: ugyanaz az autó országról országra más néven kerülhet forgalomba. Maradjunk tehát annál, hogy a magyar forgalmazó most két új modellt hozott be az országba.
Az egyik a Dongfeng T5 Evo (más piacokon Forthing T5 Evo), egy klasszikus alsó-középkategóriás szabadidőjármű, amelyet villanymotor helyett 197 lóerős, 285 Nm-es, másfél literes, négyhengeres benzinmotor hajt. A 4565 x 1860 x 1690 mm-es dimenziókkal bíró, 2715 mm-es tengelytávú autó váltója hétfokozatú dupla kuplungos egység, kezelőfelülete két átlagos méretű kijelzőből áll.
A másik modell a Fengon 5 (más piacokon Fengon iX5) terepkupé, amely valamivel nagyobb (4685 x 1865 x 1645 mm, 2790 mm tengelytáv) a T5 Evónál. Hajtását egy szintén 1,5 literes, de 137 lóerős, 220 Nm-es motor, valamint egy fokozatmentes automata sebességváltó adja. 180 km/órás végsebessége ugyanakkora, mint a T5 Evóé.