Egy év alatt harmadik formatanulmányát mutatja be a Hyundai-csoport luxusmárkája, a Genesis. A tavalyi X Concept és az idén áprilisban bemutatott X Speedium Coupé után most egy nyitható keménytetős kabriót építettek.
Mindhárom annak a formanyelvnek a következő generációját előlegezi meg, amely napjaink Genesis modelljeiről már Európában is ismerősek lehet. Ebből a szempontból a hajtástechnika érdektelen, a Genesis azonban nem győzi hangsúlyozni, hogy ezeket a tanulmányokat már tisztán elektromos kivitelben álmodta meg – muszáj is, hiszen 2025-től kizárólag villanymotoros modelleket fognak forgalmazni Európában.
A Genesis X Convertible nyitható kemény teteje több üvegszegmensből áll, a szerkezet tervezésekor a hátsó fejteret beáldozták az elegáns vonalvezetés érdekében: zárt állapotában az autó 2+2 ülésessé redukálódik, viszont rendkívül jól néz ki. A tengelytáv hosszú, a túlnyúlások rövidek, az oldalfalat a LED-technológiát alkalmazó első és hátsó fényforrások meghosszabbításában futó, széles sávok tagolják.
A hagyományos lámpatesteket helyettesítő, folytonos LED-csíkok egyben a Genesis védjegyének számító, csúcsára állított háromszöget mintázó hűtőmaszkot is helyettesítik; ami levegőre a villanymotor és az akkumulátor hűtésére szükség van, az a lökhárító alján kialakított rostélyokon át lép be a rendszerbe. A homorú, tojásdad hátfal alatt szupersportkocsikat idéző diffúzor lapul, komoly motorteljesítményt sejtetve.
Az autó színvilága és anyaghasználata a koreai kultúra ikonikus elemei előtt tiszteleg. A karosszéria darufehér színe a koreai nemesség, illetve a szentségek színe, a beltér újrahasznosított gyapjúból készített, sötétkék négyzetmintái a tradicionális koreai építészetben alkalmazott giwa tetőfedő elemeket idézi, míg a szegések és öltések narancssárga tónusa ugyanezeknek a házaknak a dancheong dekorrészleteire rímel.