Megőrizte elődeinek elnyújtott háromszögformáját, de az arányok módosításával – no meg a bZ4X által ihletett, futurisztikus első világítástechnikával – sokkal sportosabbnak, modernebbnek hat a Japánban és Los Angelesben ma leleplezett, Európában Miklós-nap előestéjén debütáló, ötödik generációs Toyota Prius.
A TNGA-C platform továbbfejlesztett, több ponton megerősített változatára épülő új Prius 50 mm-rel alacsonyabb, 45 mm-rel rövidebb elődjénél, ám mivel a tengelytáv 50 mm-rel, a szélesség pedig 22-vel nőtt, a helykínálat jobbnak ígérkezik.
A Priusnál persze mindig a hajtáslánc volt a lényeg, a Toyota pedig odatette magát. Az alap 1,8-as full hibrid a korábbi 122 helyett 140 lóerős lesz, és megjelenik a palettán a 2,0 literes power hybrid is, 148 lóerős benzinmotorral, 160 lóerős villanymotorral, 193 lóerős rendszerteljesítménnyel.
Az európai kommunikáció nem említ összkerékhajtást, a japán sajtóanyag azonban igen, így érdeklődve várjuk, hogy hozzánk is eljut-e a hátsó tengelyre szerelt villanymotoros E-Four rendszer.
A harmadik hajtásláncopció a plug-in hibrid, amely egy vadonatúj, 2,0 literes konstrukció. A rendszerteljesítmény 223 lóerő, ami 6,7 másodperces gyorsulást tesz lehetővé 100 km/óra sebességre. Az autó akkumulátora is új, a 13,6 kWh kapacitású egységben nagyobb energiasűrűségű cellák dolgoznak, így a modell a korábbinál 50%-kal nagyobb távot képes megtenni tisztán elektromos üzemben.
A tetőre kérhető szolárcellák hatásfoka is javult, egy évben akár 1250 kilométerre elegendő áramot képesek megtermelni. Napelemes tető helyett immár nyitható panorámatető elérhető.
A számottevően nagyobb motorteljesítmény fényében fontos fejlesztés, hogy mélyebbre került a tömegközéppont és merevebb lett a karosszéria, ami a módosított hangolású felfüggesztéssel együtt jobb egyenesfutást és pontosabb manőverező képességet ígér.
Alább rövid videón mutatjuk az új Toyota Priust. Ha nem indul el a lejátszás, kattints a képre!
Az új Prius teljesen digitális vezetői környezete a bZ4X-ből ismerős műszeregységet és méretes érintőképernyőt vonultat fel. A belső visszapillantó digitális, képét kamera adja hátulról. Ez nyilván a parkolásban is segíti a vezetőt, de ha nem akarunk magunk vesződni a manőverezéssel, akár olyan parkolóautomatát is kérhetünk majd, amellyel az autón kívülről, okostelefonról vezérelhetjük a be- és kiállás folyamatát.
Fontos újdonság a színes hangulatvilágítás menetbiztonsági funkciója: ha a (kibővített észlelési tartományú) szenzorok veszélyhelyzetet azonosítanak, a műszerfal teljes szélességében felvillanó piros fény figyelmezteti a vezetőt a bajra.