Öt éven belül villamosítani fogja teljes modellkínálatát az Alfa Romeo. Ennek a folyamatnak az első lépése volt a mild hibrid Tonale, most pedig itt a Tonale PHEV, a márka első konnektoros hibridje.

Alfa Romeo nem volt még ilyen takarékos 1

A hajtáslánc belső égésű eleme 180 lóerős, 1,3 literes, soros négyhengeres turbómotor, amely hatfokozatú automata váltón keresztül hajtja az első kerekeket. A hátsó tengely is hajtott, ám teljesen önálló forrásból: 90 kW-os (122 LE), 250 Nm-es villanymotor dolgozik itt. A két tengely között tehát nincs mechanikus kapcsolat.

Alfa Romeo nem volt még ilyen takarékos 31

A rendszerteljesítmény 280 lóerő, az autó 6,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 206 km/óra.  A 15,5 kWh kapacitású akkumulátor – amely 2,5 óra alatt tölthető fel a fedélzeti 7,5 kW-os töltővel – városban 80 kilométert meghaladó hatótávolságot biztosít, a szabványos CO2-kibocsátás 26 g/km, a WLTP-norma szerinti átlagfogyasztás 1,14 l/100km.

Alfa Romeo nem volt még ilyen takarékos 32

Három alapvető üzemmód áll a vezető rendelkezésére: a normál állásból áttérhetünk dinamikus üzembe, ami vélhetően folyamatosan üzemelteti mindkét erőforrást, és van a takarékos, ahol csak a villanymotor működik. Spórolhatunk a töltéssel, ha akarunk, illetve kérhető fokozott rekuperációjú üzemmód is, amely a gázpedál felengedésekor vehemensen elkezd lassítani (és visszatölteni.)

Alfa Romeo nem volt még ilyen takarékos 33

Töltőkábelként értelmezték újra az Alfa Romeo kígyólogóját

A Tonale széria fedélzeti vezetőtámogató funkciói mellett a plug-in hibrid verzió új specifikus funkciókkal bővítette infotainment-képességeit: képes megjeleníteni a térképen (vagy a felhasználó okostelefonján), hogy a pillanatnyi hatótávolsággal meddig jut el, képes töltőpontokat keresni ezen a rádiuszon belül, illetve lehetővé teszi a töltési folyamat távvezérlését.