Az autóipar eddigi legnagyobb szabású, évek óta tartó visszahívási kampánya kötődik a japán Takata gyár által készített légzsákok halálos sérüléseket okozó hibája. A problémát a nem megfelelő tárolási körülmények okozták, és mivel a Takata volt a világ legnagyobb légzsákgyártója, amely jóformán minden autógyárnak szállított, a mai napig mintegy 100 millió autót hívtak vissza emiatt. Ha a cikkünkben említett biztonságiöv-malőrről kiderül, hogy hasonló okra vezethető vissza, abból újabb globális léptékű visszahívás kerekedhet.
Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az egyes visszahívásokban érintett típusokat, a problémás gyártási időszakot, valamint a hiba vázlatos leírását az alábbi (csak illusztrációként szolgáló) képek alatt találod meg. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autód (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása.