Tényleg összeomlóban van az üzemanyag-ellátás Magyarországon: a kis kutak készlethiánya mellett a nagyobb szolgáltatók mennyiségi korlátozásra kényszerülnek. A jelenlegi állapot akár 500 kutat is érinthet, ez a szám napról napra nő – írta a Portfolio.
A Mol azt írta nemrég az ATV híradójának, hogy a tartálykocsik folyamatosan úton vannak, az exportra szánt üzemanyag mennyiségét is korlátozzák. A Miniszterelnökség már jelezte, januártól eltűnhet a 480 forintos üzemanyag Magyarországról – de jelenleg is rengeteg olyan kút van az országban, ahol készlethiány miatt egyébként sem lehet ennyiért tankolni.
Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke megismételte, hogy az import a hatósági ár miatt leállt, Magyarország külső forrásból nem kap üzemanyagot. Egri szerint közép- és hosszú távon is óriási probléma lesz ebből, a korábban hazánkba érkező mennyiség ugyanis máshol talált magának piacot. Importra csak akkor számíthatunk, ha újra versenyképesek lesznek az árak.
A Független Benzinkutak Szövetségének vezetője szerint az árstop nonszensz, egy tőzsdén jegyzett termék árát egy szabad piacgazdaságban egész egyszerűen nem lehet fixálni. Arra a kérdésre, hogy szerinte meddig tarthat a hiány és mi kellene ahhoz, hogy stabilizálódjon az ellátás, Egri elmondta, hogy jelenleg minden a kormányon múlik, de lehet, hogy az árstop feloldásáig össze kell dőlnie az országnak.
Bujdos Eszter, a Holtankoljak.hu ügyvezetője szerint jelenleg valóban nem logisztikai probléma, hanem üzemanyaghiány van, ez pedig egyértelműen a hatósági árnak köszönhető az importőrök kiesésével. A százhalombattai fennakadások is tetézik a bajt, a szakember tudomása szerint jelenleg csak 60 százalékos kapacitáson működik a Dunai Finomító.
Az általános közhangulattal kapcsolatban a Holtankoljak.hu ügyvezetője is osztja Egri meglátásait, ő is úgy látja, hogy
a kétségbeesés szélén áll mindenki, mivel borzasztóan nehéz üzemanyaghoz jutni.