A 4.0 V8-as erőforrás nagyobb turbókat, valamint 2,4 helyett 2,6 barra növelt töltőnyomást kapott, így a korábbi 600 helyett 630 lóerőt, 800-ról 850 Nm-re növelt nyomatéki csúcsot biztosít az Audi RS 6 Avant és Audi RS 7 Sportback modellek új csúcsverziói számára. A december 8-tól rendelhető szuperkombi, illetve csapott hátú modellek vásárlói komoly menetdinamikát kapnak a 135 ezer eurós vételárért cserébe: a megnövelt motorteljesítmény 3,6-ról 3,4 másodpercre vágta le a 0-100 km/óra sprint szintidejét.
A szubjektív élmény ennél is intenzívebb, mert a mérnökök csökkentették az utastér hangszigetelését, így a motor- és a kipufogóhang egyaránt intenzívebben szűrődik be a belső térbe. A beavatkozás egyben 8 kilogrammal csökkentette az autók tömegét.
Új a központi, önzáró differenciálmű is: a teljes egészében mechanikus egység alaphelyzetben 40:60 arányban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között, de tapadástól függően 70:30 és 15:85 között variálható az arány. A korábbinál könnyebb, kompaktabb differenciálmű jóvoltából precízebben kanyarodnak, és kevésbé hajlamosak az alulkormányozottságra az autók.
A kínálatban szereplő 21 és 22 colos keréktárcsák mellett megjelent egy könnyített 22 colos darab, amely sarkonként 5 kilót vesz el a rugózatlan tömegből, ez pedig robbanékonyabb gázreakciókat eredményez. A nyomatékot új Continental Sport Contact 7 abroncsok viszik át az aszfaltra, méghozzá száraz és nedves felületen egyaránt fokozott tapadással, pontosabb irányíthatósággal. Az új abroncsok jóvoltából ráadásul 2 méterrel csökkent a féktávolság 100 km/óráról.
A nyolcfokozatú Tiptronic váltómű vezérlőszoftverét átírták, így gyorsabban kapcsol, illetve nagyobbak az eltérések az egyes üzemmódok között.
A performance modellek alapfelszerelésként kínálják az RS Dynamic csomagot, amely a végsebességet 280 km/órára emeli, tartalmazza a dinamikus összkerékkormányzást, valamint a hátsó tengelyre illesztett quattro sport differenciálművet. Opció a Dynamic Plus csomag 305 km/óra végsebességgel és kerámia fékrendszerrel, ami további 34 kilót farag le a rugózatlan tömegből.
Az RS 6 Avant performance és RS 7 Sportback performance modellek új színei a metál és matt kivitelben kérhető Ascari Blue, illetve a matt Dew Silver. Minden esetben matt szürke színűek a részletek – a külső tükörházak, az első kötény és légterelő lapkák, az oldalsó küszöbtoldatok, a tetősínek (a kombin), valamint az oldalablakok és a hátsó diffúzor szegélye. Ha több pénzt szeretnénk költeni, matt karbon/fekete optikai csomagot is kérhetünk.
Az utastérben a piros és szürke díszöltések mellett mostantól kék varrást is kérhetünk a kormányra, az ülésekre, a padlószőnyegekre, a padlókonzol szélére, a váltószoknyára és egyéb felületekre. A biztonsági övek kékek, a váltógomb borítása és a padlókonzol oldalfala újrahasznosított műszálas szövetanyagból készült.
A 12,3 colos digitális műszerfal olyan RS-specifikus részleteket kínál, mint a váltó manuális üzemmódjában megjelenő váltófény, ami zöld, sárga és piros színben írja ki a fordulatszámot, és villogva jelzi a váltás esedékességét. Rajtautomatika is van, aminek használatát a gyorsulási versenyekről ismerős „karácsonyfa” lámpasor megjelenítése segíti.