Évek óta jellemző trend, hogy az importált autók zöme tíz év feletti, de az elmúlt időszakban jelentős öregedés indult. A Datahouse adatai szerint az idén január és november között behozott autók kétharmada tíz évnél idősebb volt, így pedig átlagos életkoruk 13,1 évre nőtt.

Összehasonlításképp: a Használtautó.hu teljes hirdetési állományának átlagéletkora még idén is „csupán” 12,5 évre emelkedett.

A portál elemzése szerint a tíz éve változatlan regisztrációs adó a koros, egyre elmaradottabb emissziójú autók importjának kedvez, ugyanis az infláció és az emissziós normák fejlődése ellenére ma pontosan ugyanannyi regisztrációs adó fizetendő egy tízéves, Euro 4-es autóra, mint 2012-ben. Ezenfelül, bár szinte a küszöbön van az Euro 7-es norma bevezetése, a hazai regisztrációs adó nem tesz különbséget az Euro 5-ös és az Euro 6-os között. A kettőre úgy vonatkozik azonos regisztrációs tétel, hogy az Euro 5-ös dízeleket már nem csak Nyugat-Európa egyes nagyvárosaiba, de a szmogriadó riasztási fokozatában már Budapestre sem engedik be.

A Használtautó.hu szerint a regisztrációs adónak mindenképpen ösztönöznie kellene a modernebb emissziós normájú autók forgalomba helyezését. Kirívó példa, hogy a legmodernebb, legkisebb motorú hibrid autóra nálunk magasabb regisztrációs adó fizetendő, mint egy Euro 5-ös, Euro 6-os, 1,4 literesnél kisebb hengerűrtartalmú benzines vagy 1,5 literesnél kisebb dízelautóra.