Hamarosan megújul a hat évvel ezelőtt bevezetett Toyota C-HR. A RAV4 alá besoroló crossover akkor formabontónak számított, most pedig, hogy a márka két új, teljesen konvencionális szabadidőjárművel (Yaris Cross és Corolla Cross) bővítette portfólióját, eljött az ideje, hogy hagyják messzire elgurulni azokat a gyógyszereket, és vakmerően egyedi stílust öltsön magára a C-HR.
Annyira egyedinek persze mégsem mondhatjuk, hiszen a bZ modellcsalád formai elemeit alkalmazza, a pörölycápaszerű orrkialakítástól kezdve a sci-fi vizort idéző hátsó lámpákig. Amit most láthatunk, az persze még csak előtanulmány – ezért is kapta a C-HR Prologue nevet, így elképzelhető némi finomítás a szériagyártásig.
Nagy kérdés például, hogy megmarad-e az oldalajtó rafinált kialakítása: a kontrasztos felületek miatt úgy tűnhet, mintha háromajtós terepkupé volna a C-HR. Ez azonban már csak azért sem valószínű, mert a Toyota a jelenleginél kedvezőbb helykínálatot helyezett kilátásba. Közelről szemügyre véve már egyértelmű, hogy az ajtó a hátsó kerékdobba is beleharap, így csak optikai trükk a nyílás szűkössége.
Az éles törésvonalakat lendületes ívekkel kombináló dizájn mindenesetre hatékonyan rejti el a modell méreteit, viszont megágyaz a mostanra kommersszé vált kéttónusú fényezés helyett három színben tündöklő karosszériának. A Toyota azt mondja, eleve úgy tervezték az autót, hogy a két, kontrasztos szín mellé egy harmadik, teljesen eltérő karakterű tónust is felhasználhassanak.
Ha ez nem volna eléggé izgalmas, ott a hálózatról tölthető hajtáslánc ígérete. A tisztán elektromos üzemet elengedi – vagy későbbre halasztja – a Toyota, viszont az Európában gyakorlatilag egyeduralkodó full hibrid konfiguráció mellett bevezet egy plug-in hibridet is, méghozzá európai gyártású akkumulátorokkal. Ez utóbbi kitétel arra enged következtetni, hogy az autó nem a frissen bemutatott Prius vadonatúj, nagy teljesítményű PHEV hajtásláncát kapja meg.