Mindössze másfél évvel azután, hogy a Toyota először mutatta be hidrogénüzemű belső égésű motorral szerelt versenyautóját, új fázisába lépett a projekt: a cég bejelentette, hogy a technológiát beépítik egy családi crossoverbe.
Ez nem kellene, hogy nagy meglepetés legyen, hiszen idén nyáron, amikor a japán Super Taikyu szériában versenyző GR Corolla részt vett a Fuji 24 órás futamon, a versenyautót már elkísérte a képeinken is látható prototípus.
Az a sebesség azonban, amivel a Toyota eljuttatta a technológiát a koncepció szintjéről a hamarosan induló közúti tesztekig, arra enged következtetni, hogy viszonylag rövid időn belül akár (korlátozott) sorozatgyártásba is kerülhet a modell.
Műszaki adatok persze még nem állnak rendelkezésre, azt azonban elárulták, hogy a Toyota Mirai fejlesztése során szerzett tapasztalatot felhasználva olyan kompakt H2-tartályokat tudtak beépíteni az autóba, hogy a Corolla Cross megmaradt ötszemélyesnek, és még csomagtartója is van.
A hidrogénüzemű belső égésű motor ugyanúgy működik, mint bármilyen benzines erőforrás. Persze az üzemanyag eltérő jellemzői miatt több paraméterét is módosítani kell egy ilyen erőforrásnak, ugyanakkor az elmúlt másfél év során megbízhatónak és jól vezethetőnek bizonyult a rendszer – ha nem így volna, nem juthatott volna ilyen gyorsan a gyártást megelőző szakaszba a technológia. A motor működéséről az alábbi videó segítségével alkothatsz képet.