A Honda eddig 14 millió gépkocsiba építette be a Honda Sensing vezetőtámogató technológiát – Japánban és az USA-ban az új Hondák 99%-át, világszinten az autó 86%-át szerelték már fel a rendszerrel, amely az autó környezetét 360°-ban felügyelve biztosítja a balesetmentes közlekedést.
Az elkövetkező években egy sor új funkcióval bővítik a Sensing rendszert, valamint annak saját fejlesztésű mesterséges intelligenciával felszerelt, 3. szintű autonóm közlekedésre alkalmas verzióját, a Sense Elite-et. Az utóbbi hamarosan nemcsak dugóban, hanem autópálya fel- és lehajtókon, illetve főutakon is alkalmas lesz a kéz nélküli közlekedésre.
Emellett jön a teljesen automatikus be- és kiparkolás – először a felhasználó otthoni garázsában vagy beállójában, majd később tetszőleges parkolóhelyen. A végső cél, ami az évtized második felében valósulhat meg, hogy az autó nagyobb távolság önálló megtételére is alkalmas legyen – így autonóm módon közlekedhessen például egy parkolóházban.
A Sensing 360 rendszer is kiegészül 3. szintű autonóm funkciókkal, így az évtized derekától alkalmas lesz a sávon belüli önálló haladásra, illetve szükség esetén az önálló sávváltásra. Ha a rendszer vissza akarja adni a vezetést a pilótának, ám az az egyre hangosabb figyelmeztetésekre sem reagál, az autó saját sávjában megáll, miközben figyelmezteti környezetét a vészhelyzetre.
Az új Sensing 360 rendszer a kiszállást is biztonságosabbá teszi, közeledő jármű esetén figyelmezteti a veszélyre az utast. A Sensing 360 szolgáltatásait automatikus kormányrásegítés teszi még hatékonyabbá. Ami a hagyományos akadályfelismerő, automata vészfékező rendszer funkcionalitását illeti, a Honda fokozott erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy a technológia az eddigieknél is hatékonyabban észlelje a motorosokat.
A Honda Sensing rendszer egyes funkcióit szemléltető videók ezen a linken megtekinthetők.