A hazai közlekedési hírekkel foglalkozó portálon azt írták, a vasárnap esti órákban már az ország nagy részén csapadékmentes az idő, de a Bakonyban és az Alföldön helyenként még szállingózik a hó, vagy havas eső esik. A gyorsforgalmi utak váltakozva szárazak vagy vizesek, sónedvesek. Keleten pedig vasárnap éjszaka óta havazik és a hétfő reggeli órákban még mindig kitart.

A hegyvidéki utakon latyakos szakaszok még előfordulhatnak, amelyek az esti/hajnali órákban lefagyhatnak, szóval ezeken a szakaszokon fokozott óvatosság szükséges. Jeges, havas úton könnyen kipörögnek a kerekek. Ha lehet, kettesben, a kuplungot finoman engedve induljunk el. Automata váltónál aktiváljuk a téli üzemmódot, ha nincs ilyen, próbáljunk manuálisan kettesbe kapcsolni elinduláshoz, és érzéssel adagoljuk a gázt.

Száraz úton a modern autók rengeteg vezetési hibát elviselnek, amit havas aszfalton csúnyán megbosszulhatnak. Ne fékezzünk a kanyarban a kormányzással egyszerre, mert a guminak épp elég az oldalirányú erőket átvinni, nemhogy még hosszirányúakkal (fékezés-gyorsítás) küzdjön. A kanyar előtt fékezve vegyük fel azt a sebességet, amivel biztonságosan átjutunk a fordulón. Aki a kanyarban lassít vagy elveszi lábát a gázról, az könnyen meg is pördülhet.

Dombos-hegyes útszakaszon számítani kell arra, hogy a kanyar után egészen más aszfaltfelület vár, mint pár száz méterrel arrébb. Ehhez nem kell az Alpokig menni, középhegységekben is simán ráfuthatunk tükörjégre, és utána csak utasok vagyunk, kormánnyal a kézben. Szép időben a napsütötte szakaszok szárazok lehetnek, az árnyékos, északi völgyekben azonban simán megmarad a hó, könnyebben megfagy a melegebb területekről lecsorgó olvadék. Kevés aljasabb jelenség van, mint a megfagyott vízátfolyás az amúgy száraz úton.

*a nyitókép illusztráció