Menő dolog egy személyes segítőrobot, de csak akkor értelme, ha olyan, konkrét feladatokat tudunk rábízni, amelyekkel pazarlás volna szakképzett emberek munkaidejét rabolni. A Hyundai már azelőtt is komolyan foglalkozott a robotikával, hogy megvásárolta volna a Boston Dynamics vállalatot. Ennek eredményét láthatják mostantól a szöuli Rolling Hills Hotel vendégei.
A szállodában minden nap este 8 és 10 között a Hyundai Plug and Drive (PnD) moduláris robottechnológiát alkalmazó kiszolgáló egység látja el a szobaszervizhez kapcsolódó feladatokat.
A vendégek okostelefonos applikációból rendelhetnek ételt, italt, egyebeket. A PnD egy olyan, integrált rendszer, amely egyetlen egységben fogja össze a kormányzást, a hajtást, a fékezést és a rugózást. A tájékozódásban lézeres és optikai érzékelők segítik a robotot, amely a „hasában” (azaz egy kinyitható rekeszben) szállítja ki a megrendelt dolgokat.
A robotot vezérlő mesterséges intelligencia gyorsan és hatékonyan azonosítja az akadályokat, és tervezi újra a robot útvonalát, így a szállítás zökkenőmentesen teljesíthető. A küldeménye átadása az ajtónyílás és a vendég azonosítása után megy végbe: a robot kinyitja a rekeszt, a vendég pedig kiveszi belőle a rendelést.
Ugyanez a robot egy másik szöuli helyszínen ennél is többre képes: egy (a programban szintén résztvevő) áruházban bepakolja a gyomrába az ügyfél által megrendelt árukat, majd házhoz szállítja neki azokat.
A robot mindkét esetben képes kommunikálni az ajtókkal, liftekkel és az infrastruktúra egyéb elemeivel, így önállóan mozog a szállodában, illetve a lakóépületben. Problémamegoldó képessége fejlett: ha például a lift tele van, a robot érzékeli azt, és megvárja a következőt.