Mindössze öt éve, 2017-ben lépett be a sportos ferdehátúak, más néven a hot hatchek piacára a Hyundai, de minden jel arra utal, hogy távozik is onnan. Pedig az i30 N egy sikertörténet volt, amivel a dél-koreai márka sok vevőt tudott elcsábítani a konkurensektől, ennek ellenére nem kap második generációt.

A döntés kapcsán Albert Biermann, a Hyundai ügyvezető műszaki tanácsadója az Európai Unió szigorodó, Euro 7-es kibocsátási normáira mutogatott. „Ausztráliában jó helyzetben vagyunk, de más piacokon, mint például Európában, csak álmodozhatunk. Számos piacon jó eséllyel nem lesz több belső égésű motorral szerelt N-modell, amint bevezetik az Euro 7-szabványt” – mondta a CarExpertnek az ausztrál N-évzárón.

Biermann nem zárta ki annak lehetőségét, hogy az N-modelleknek lesz folytatásuk, ez azonban elektromos hajtáslánccal képzelhető csak el, de mint mondta, „eltarthat egy ideig, mire odajutunk”. Megerősítette azt is, hogy az Elantra N valószínűleg megél még egy generációt, új benzinmotorral, de ez még a távlati tervek részét képezi.

Kinyírják az egyik legsportosabb Hyundait 2

Úgy fest, már csak idő kérdése, és véget ért a Hyundai i30 N története – legalábbis belső égésű motorral.

A Hyundai N-részlegének első elektromos modellje viszont már a küszöbön van az Ioniq 5 továbbfejlesztett változatával. Várhatóan a Kia EV6 GT-vel azonos villanymotort fog kapni, mely 585 lóerős teljesítményt és 740 Nm-es forgatónyomatékot képes leadni. 0-ról 100 km/órára 3,5 másodperc alatt gyorsul, de képes 260 km/órás sebességre is.

Mindettől függetlenül kár lesz az i30 N-ért, már csak azért is, mert annak idején annak TCR-változatával lett világkupagyőztes Michelisz Norbert. Az i30 N jelenleg kétféle 2,0 literes, 250, illetve 280 lóerős benzinmotorral érhető el, ami 5,9-6,4 másodperc alatt teljesíti a 0-100-as sprintet, a végsebességét pedig 250 km/órára korlátozták.

A Vezess korábban kipróbálta az i30 N Performance-verzióját, erről a teszt itt olvasható el: