Miközben az autógyártók – főleg az elektrifikációra való tekintettel – rohamtempóban újítják meg palettájukat, meglepő módon épp a Tesla az, mely az egyik legöregebb felhozatallal rendelkezik – írja a JATO Dynamics számításai alapján az Autoevolution.

A Model 3-ból, a Model S-ből, a Model X-ből és a Model Y-ból álló, az első pillanattól fogva elektromos hajtású Tesla-flotta átlagéletkora 7,8 év, ennél régebbi modelleket már csak a Lada árul. Az orosz autógyártó esetében ez az érték 18,9 év, ebben pedig az orosz-ukrán háború következményei miatt nemigen várható változás. Oroszországi érdekeltségeitől ugyanis a legtöbb márka átmenetileg vagy végleg megszabadult, ezáltal a Ladák finoman szólva fapados formában hagyják el a gyártósort.

A Tesla „mentségére” szóljon, hogy a kimutatásnál nem az első jármű átadásának időpontját, hanem a bemutatásét vették figyelembe, tehát ezt a számot jelentősen megdobja, hogy a Model S még 2009 márciusában mutatkozott be a nyilvánosság előtt, holott az első példányokat csak három évvel később, 2012-ben szállították le. Ettől függetlenül jól alakulnak az Elon Muskhoz is kötődő gyártó eladási számai, olyannyira, hogy szeptemberben piacvezető volt Európában, még a belső égésű motorral szerelt személyautókat szemben is.

Az amerikai vállalat egyébként holtversenyben második az indiai Mahindrával, de rontja a helyzetét, hogy a kínai konkurensek, a NIO és az Xpeng sokkal jobban állnak ilyen szempontból. Gyakorlatilag kifejezetten a fiatal márkák közé tartozik a két kínai cég a maguk 2,6 évével, ráadásul a NIO-nak a modellkínálata is szélesebb, a jelenleg hat típusból álló választék további, két modellel történő bővülését is kilátásba helyezték már.

Ugyanakkor a portál megjegyzi, hogy a felsorolásból hiányzik a BYD, melynek ugyancsak a legfiatalabb márkák között kellene szerepelnie, hiszen eladásokban is remekel – novemberben egyes piacokon a Teslát és a Volkswagent is legyőzte –, mindemellett az utóbbi időszakban több új modellt is piacra dobott, például a Dolphint és a Sealt, amikhez már harmadik generációs platformot használnak.