Folytatódik a Stellantis elektromosautó-palettájának megújulása, így azok után, hogy az Opel több modellje és a Peugeot e-208 is megkapta, az Opel Mokka-e-be is bekerül a konszern továbbfejlesztett hajtáslánca. Míg tavaly „csak” szoftveres finomhangoláson estek át az érintett típusok, ezúttal hardveres fejlesztésről van szó.

Ennek köszönhetően a villanymotor teljesítménye 156 lóerőre (115 kW) nő, továbbá 260 Nm-es forgatónyomatékot ad le, így kevesebb mint 10 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás sebességet, végsebessége pedig 150 km/óra, miután azt elektronikusan szabályozzák.

Háromféle menetmódot (Eco, Normal, Sport) kínálnak az autóhoz, mely a legjobb hatásfokkal és az elérhető legnagyobb hatótávolsággal Eco-módban üzemel, míg a regeneratív fékrendszerrel lassításkor energiát termel vissza a Mokka, vagyis ilyenkor a villanymotor elektromos generátorként is funkcionál, illetve jobb a motorfékes teljesítménye is.

Újabb villany-Opel újul meg, van, amiben 20 százalékkal jobb lesz 1

Hivatalosan már az új évben fog debütálni a megújuló Opel Mokka-e.

Ugyanakkor nemcsak erősebb, hanem hatékonyabb is lett ezáltal a Mokka-e: a korábbi 338 helyett már 408 kilométer, vagyis 20 százalékkal hosszabb táv megtételére képes egy töltéssel az új, 54 kWh-s akkumulátor, leváltva 50 kWh-s elődjét.

Az új akkupakkot a padlólemezbe építették be, ezáltal az utas- és a 310 literes csomagtér paraméterei is változatlanok maradnak. 100 kW-os egyenáramú gyorstöltéssel – ami az új Mokka-e-ben már az alapfelszereltség része lesz – körülbelül 30 perc alatt éri a 80 százalékos töltöttségi szintet. Az akkumulátor táplálása ugyanúgy lehetséges háromfázisú, váltóáramú hálózatról is, a fedélzeti töltő csúcsteljesítménye pedig 11 kW.

Az új Mokka-e hivatalosan januárban, a Brüsszeli Autószalonon fog bemutatkozni, és mivel azonos az alapja, minden bizonnyal a Peugeot e-2008 is megkapja majd a frissítést.