Már 250 ezer darabot gyártottak a Nissan Leafből az Egyesült Királyságban, és mivel a jubileumi példány a japán márka sunderlandi üzemében készült el, ennek apropóján egy Leafről működtetik a létesítmény előtt található karácsonyfa díszkivilágítását.

A közel 10 méteres fenyőre felhelyezett fényfüzért V2X-technológia segítségével táplálja a Leaf akkumulátora. „Ez látványos és megfelelő módja annak, hogy lezárjuk 2022-t” – jelentette ki az ünnepi Nissan kapcsán Alan Johnson, a sunderlandi üzem gyártási alelnöke.

Villanyautónak köszönhető a karácsonyi pompa 1

Negyedmillió Nissan Leaf hagyta el a gyártósort Sunderlandben.

A V2X rövidítés pedig a vehicle-to-everything angol kifejezés után kapta, ami azt jelenti, hogy hálózatának kialakítása révén bármi más tölthető a járműről, amolyan mobil energiaközpontként funkcionálva. Magyarán: a sofőr szükség esetén dönthet úgy, hogy az autó akkumulátorában tárolt elektromos áramról hálózatot táplál, illetve egy épület, vagy éppen a karácsonyfa áramellátását biztosítja.

Több mint egy évtizeddel ezelőtt kezdték el a Leaf gyártását Sunderlandben, méghozzá a világ első szériagyártású elektromos autójaként. A Nissan karbonsemlegességi, illetve villamosítás iránti ambícióit jól példázza, hogy tavaly egymilliárd fontot fordítottak a villanyautó-gyártási ökoszisztéma továbbfejlesztésére.

Villanyautónak köszönhető a karácsonyi pompa 2

A karácsonyfa és a rénszarvasok világítását is a Leaf akkumulátora táplálja.

A 2010 óta gyártott Leaf Európában jelenleg kétféle elektromos hajtással kapható. A 39,0 kWh-s akkumulátorral szerelt változat 150, míg a nagyobb, 59,0 kWh-s akkupakkal felvértezett, úgynevezett Leaf e+ 217 lóerős teljesítményre képes. Utóbbi pedig nemcsak gyorsabban gyorsul (6,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet) és gyorsabb a maga 157 km/órás sebességével, de tovább is megy egy töltéssel: a kombinált hatótávja 385 kilométer, szemben az alapmodell 270 km-ével.