Még idén júniusban vágott bele új környezetvédelmi akciójába a Mini, melynek keretében a nyílt vizek, köztük az óceánok és tengerek tisztítására vállalkoztak. Vagyis, minden egyes eladott modell után 1 kilogrammnyi – elsősorban műanyag – szemetet távolítanak el a Mediterrán-tengerből.
Akkoriban még azt tűzte ki célul a márka, hogy 10 tonnányi szeméttől szabadítsa meg a vízi élővilágot, és bár első ízben 2023 júniusáig tart a kampány, 2 tonna műanyagot máris sikerült összegyűjteni.
A szemétgyűjtésben közreműködtek a márka nagykövetei, illetve egy spanyol szervezet, a Gravity Wave is. Az újrahasznosítható anyagok helyes felhasználásának elősegítésével hosszabb távon önkormányzatok működését támogatják, az összegyűjtött hulladékból ugyanis kukák, bútorok és utcai padok készülnek.
A Mini spanyolországi importőre által kiadott közleménnyel összefüggésben megjegyzi a CarBuzz, hogy más márkák is küzdenek egy tisztább jövőért. A Volkswagen például a görögországi Astypalea szigetén cseréli az elöregedő járműpark egyes darabjait elektromos autókra, míg az elhagyatott roncsokat összegyűjtik és újrahasznosítják.
Ahogyan pedig arról korábban a Vezess is beszámolt, az Audinál többféle módon próbálják elérni a karbonsemlegességet. Ide tartozik többek között az, hogy régi autók egyes alkatrészeit hasznosítják újra az új modellekhez, a villanyautó-akkumulátorok pedig indiai riksákban folytatják pályafutásukat.