Fűthető biztonsági övet fejlesztett ki elektromos autókhoz a ZF autóalkatrész-gyártó. Technológiájával a német vállalat célja az, hogy a jármű fűtésére és többek között az ülésfűtésre fordított energiamennyiséget csökkentse. A villanyautókban ugyanis a klímaberendezést is az akkumulátor táplálja árammal, mivel nincs hasznosítható hulladékhő, mint a belső égésű motorral szerelt autók esetében.
A ZF közleménye szerint a hideg, téli időszakban akár 15 százalékkal növelheti a hatótávolságot, ha kevesebb energiát használ a jármű a beltér fűtésére. A fűthető biztonsági öv alapját egy különleges, beépített fűtővezetőkkel ellátott heveder adja, igaz, a technológia miatt minimálisan nőtt annak vastagsága, de cserébe az utasok számára egyenletes, jellemzően 36-40 Celsius-fok közötti melegségérzetet ad a testhez közel.
A fűtővezetőket a biztonsági öv szerkezetébe szőtték bele, a fűtőkör érintkezőit pedig úgy helyezték el, hogy azok ne akadályozzák a szíj működését és visszahúzását. További előnye, hogy a gyártóknak további eljárásokkal és minősítésekkel sem kell bajlódniuk, mivel a biztonsági öv minden lényeges jellemzője változatlan maradt, sőt, a működése és a védelme is teljesen megegyezik a hagyományos övével.