A Hennessey eszement teljesítményű tuningmodellek gyártójaként vált ismertté, halhatatlanná viszont saját fejlesztésű típusa: a Venom 5 tette. Ezt a mai napig gyártják kupé és roadster kivitelben, de megvásárolni már egyiket sem lehet; ahogy a méregdrága hipersportautók világában szokás, az ügyfelek előre lekötötték a teljes gyártási kontingenst.

Erre is van persze megoldás: elkészítették a Venom F5 továbbfejlesztett változatát, a Venom F5 Revolutiont.

Ennél unalmasabban is elkölthetsz egymilliárdot 1

Az 1842 lóerős, 6,6 literes, kompresszoros V8-ashoz nem nyúltak, csupán a hűtési rendszert dolgozták át. A szénszálas monocoque vázban a hátsó tengely elé beépített erőforrás erejét szimplakuplungos, automatizált versenyváltó viszi át a hátsó kerekekre. Más kérdés, hogy könnyebb dolga van a motornak: a Venom F5 1385 kilogrammjával szemben az F5 Revolution tömegét sikerült 1360 kg alá szorítani.

Ennél unalmasabban is elkölthetsz egymilliárdot 57

A fogyókúra mellett az alaktényezőn is dolgoztak a mérnökök. A Revolution modell méretes szénszálas hátsó szárnyat kapott, részben állítható kivitelben; a maximális leszorítóerőről a széles légterelő záróelemei gondoskodnak. Ez a szárny 300 km/óránál 363 kilogrammal préseli az aszfaltra az autót; 400 km/óránál a leszorítóerő meghaladja a 635 kilogrammot.

Ennél unalmasabban is elkölthetsz egymilliárdot 58

A hátsó szárnyat és a hátrafelé meghosszabbított diffúzort a korábbinál jóval nagyobb, szénszálas első légterelő egészíti ki, amely megakadályozza, hogy a menetszél bekapjon az autó alá: ezzel gyakorlatilag az aszfalthoz szívja a fenéklemezt. A kanyarvételi képességet az első kerekeknél elhelyezett leszorító szárnyacskák javítják, míg a motor a tetőlemez fölé magasodó kürtőn keresztül kap friss levegőt.

Ennél unalmasabban is elkölthetsz egymilliárdot 59

A futóműnél megőrizték a kettős keresztlengőkaros kialakítást, de a beállításokat agresszívabbra vették, illetve állítható lengéscsillapítókat szereltek be, amelyeket trükkös elektronika helyett klasszikus módszerrel: szerszámmal lehet finomhangolni. A képet új, kovácsolt keréktárcsák egészítik ki, amelyek öblében szériakivitelű karbon-kerámia fékrendszer dolgozik.

Ennél unalmasabban is elkölthetsz egymilliárdot 60

A Venom F5 Revolution alapfelszereléséhez tartozik a fedélzeti telemetriai rendszer, amely minden olyan értéket mér, megjelenít és rögzít, amely versenykörülmények között fontos lehet, a köridőktől kezdve a oldalgyorsulásig.

Ennél unalmasabban is elkölthetsz egymilliárdot 61

Az új modell hivatalos világpremierjére január 15-én kerül sor. A Venom F5 Revolution mindössze 24 példányban készül, az ár 2,7 millió dollárnál, azaz egymilliárd forintnál indul. A kéttucatnyi tervezett autó többségét már előre eladták, a megmaradt néhány darab alighanem gyorsan gazdára talál.

Ennél unalmasabban is elkölthetsz egymilliárdot 62

Alább videón csodálhatod meg a brutális amerikai sportkocsit. Ha nem indul el automatikusan a lejátszás, kattints a képre.

a videó a hirdetés után indul