A Fiat 1936-ban, a világválság csúcsán mutatta be miniatűr autóját, amely ugyan hivatalosan a Fiat 500 típusnevet kapta, de mindenki Topolinóként ismerte. 20 év alatt félmillió darabot gyártottak és adtak el az alig több mint 3,2 méter hosszú, nem egészen 1,3 méter széles autóból.

Visszatérhet a Fiat Topolino 1

A Topolinóval a Fiat ráérzett igazi erősségére, az ezt követő évtizedek során egymás után mutatták be zseniális kisautóikat – hogy messzebb ne tekintsünk, az 500-as név alatt számtalan további típuscsalád több generációja is futott, illetve fut a mai napig.

Jelenleg a Panda és a crossoverrel erősített 500-as család mellett nem sok vizet zavar a világpiacon a Fiat, ezek a modellek viszont töretlenül népszerűek, így logikus lenne a törekvés, hogy tovább bővítsék kisautó-kínálatukat – logikusan lefelé.

Amíg a Fiat csak a Chryslerrel osztozott technológiákon és platformokon, ez meglehetősen költséges és időt rabló vállalkozás lett volna. Most viszont, a Stellantis-csoport tagjaként hozzáfér az egykori PSA-csoport fejlesztéseihez is – a Citroën portfóliójában pedig meg is találhatja azt a típust, amelyből akár modern kori Topolino is lehet.

A Citroën Ami (és annak ikertestvére, az Opel Rocks-e) városi forgalomra méretezett méreteivel és hajtásláncával annak ellenére sikeresnek mondható, hogy egyértelműen csak második (vagy inkább harmadik) járműként állja meg a helyét bármely háztartásban.

A Fiat hivatalosan még nem nyilatkozott a kérdésben, de a brit Auto Express beszámolója szerint Olivier François maximálisan támogatja az ötletet, két feltétellel: radikálisabb, látványosabb dizájnt szeretne adni a márka miniautójának, illetve a jelenleginél jóval nagyobb gyártási kapacitást kell biztosítania. Mivel pedig a Stellantis vezérkara a közelmúltban jelentős beruházást hagyott jóvá, amivel 50 ezer darabra bővíthetik a Citroën Ami marokkói gyártóüzemének éves kapacitását, jók az esélyei a Topolino visszatérésének.